22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
استقبال شرکت‌های چینی در ساخت راه‌آهن تهران-لاریجان-آمل
 

استقبال شرکت‌های چینی در ساخت راه‌آهن تهران-لاریجان-آمل

سرپرست شرکت ساخت وتوسعه: با توجه به ظرفیت‌های تخصصی و فنی در ایران، امکان بهره‌مندی از تجارب و دانش شرکت‌های راهسازی و مهندسین مشاور ایرانی در ساخت راه‌آهن تهران-لاریجان-آمل با سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارد.
ﺳﻪشنبه، 29 آبان 1403 | Article Rating
به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز جلسه مشارکت سرمایه گذاری در احداث راه آهن تهران-لاریجان-آمل با حضور بازوند معاون وزیر و سرپرست شرکت ساخت و توسعه، دکتر نوری استاندار مازندران و مدیران شرکت ساخت و توسعه با نمایندگان شرکت ""CREC چین برگزار شد.
هوشنگ بازوند با اشاره به دانش و تخصص مهندسان ایرانی در ساخت محورهای ریلی اظهار داشت: در حال حاضر توسعه شبکه ریلی ایران با هدف تکمیل کریدورهای ریلی، اتصال به مبادی ورودی و خروجی بار و ترانزیت بین‌المللی از اولویت‌ بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون طول شبکه ریلی کشور 10 هزار کیلومتر، طول پروژه‌های در دست ساخت 3 هزار و 300 کیلومتر و طول محورهای مطالعاتی 6 هزار و 700 کیلومتر است.
سرپرست شرکت ساخت وتوسعه با اشاره به حضور 1500 شرکت پیمانکاری و 1200 شرکت مهندسین مشاور در شرکت ساخت تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های تخصصی و فنی در ایران، امکان بهره‌مندی از تجارب و دانش شرکت‌های راهسازی و مهندسین مشاور ایرانی در ساخت راه‌آهن تهران-لاریجان-آمل با سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارد.
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها نیز در این جلسه با اشاره به تاکید دولت و رییس جمهور ایران بر توسعه ریلی کشور اظهار داشت: در قانون هفتم توسعه کشور به تکمیل خطوط ریلی به ویژه خطوط پرسرعت تاکید فراوانی شده است و احداث 1800 کیلومتر مسیر ریلی اصلی و 1 هزار کیلومتر مسیرهای دوم و فرعی در وظایف شرکت ساخت وتوسعه است.
عباس خطیبی تامین اعتبار مورد نیاز برای ساخت پروژه‌های ریلی را یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های این حوزه دانست و افزود:‌ با توجه به تخصص و دانش روز موجود در ایران با تامین مالی مورد نیاز قادر هستیم 15 هزار کیلومتر خطوط موجود را به 25 هزار کیلومتر ارتقاء دهیم و در این مسیر از شرکت‌های سرمایه‌گذار در این حوزه استقبال می‌کنیم.
وی از برنامه توسعه خطوط ریلی اتصال مرکز به شمال کشور خبر داد و گفت: با این هدف مطالعات گسترده‌ای در سال‌های گذشته بر روی این مقوله در ایران صورت گرفته است و از میان واریانت‌های موجود کریدور ریلی هراز به طول 155 کیلومتر از تهران تا آمل پذیرفته شده است.
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها ساخت راه‌آهن تهران-لاریجان-آمل را یکی از محورهای ریلی مهم کوهستانی با عبور از دل رشته کوه‌های البرز اعلام کرد و افزود: این مسیر نیاز به ساخت 118 کیلومتر تونل و 5 کیلومتر پل خاص دارد که بر اساس مطالعات اولیه اعتبار مورد نیاز به روز آن حدود 300 همت برآورد می‌شود.
یوسف نوری، استاندار مازندران نیز در این دیدار ساخت راه‌آهن تهران-لاریجان-آمل را موجب افزایش کیفیت زندگی مردم اعلام کرد و گفت:‌ استفاده از خطوط ریلی موجب کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، افزایش ایمنی سفر، رونق گردشگری در استان‌های شمالی و توسعه اقتصادی در این مناطق می‌شود.
وی از حضور سرمایه‌گذاران چینی در ساخت این مسیر ریلی استقبال کرد و گفت: در صورت توافق امیدواریم هرچه سریعتر کنسرسیومی متشکل از پیمانکاران ایرانی و چینی به منظور بررسی جوانب مختلف این مشارکت به منظور ارایه پیشنهاد‌های تامین مالی پروژه تشکیل شود.
در پایان مقرر شد: به منظور تنظیم تفاهم‌نامه اولیه شرکت CREC مدل مالی سرمایه‌گذاری در این پروژه را به صورت رسمی به شرکت ساخت وتوسعه ارایه دهد.

تصاویر
  • استقبال شرکت‌های چینی در ساخت راه‌آهن تهران-لاریجان-آمل
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46