در سال 1383 به منظور ایجاد انسجام تشکیلاتی، کاهش تصدیها و تقویت امور راهبردی مدیریت حمل و نقل در کشور و با هدف مدیریت متمرکز در زمینه زیر ساختهای حمل ونقل، به استناد ماده 4 قانون برنامه سوم توسعه، با پیشنهاد وزارت راه و ترابری و مصوبه جلسه هیأت وزیران تأسیس شد. این شرکت با تجمیع سه معاونت وزارتی ساخت و توسعه راه ها، ساخت و توسعه راه آهن، ساخت و توسعه بنادر و فرودگاهها و همچنین اداره کل ساختمان آزادراه ها و شرکت تأمین ماشین آلات شکل گرفت تا برنامه ریزی، طراحی و ساخت زیربناهای حمل ونقل کشور در یک مجموعه واحد انجام شود. هم اكنون این شركت به عنوان یكی از زیرمجموعه های وزارت راه و شهرسازی با 3 معاونت اجرایی ساخت و توسعه راه ها، ساخت و توسعه آزادراه ها و ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاهها و 2 معاونت ستادی توسعه مدیریت و منابع و برنامه ریزی مشغول به فعالیت است.برای دیدن ساختار سازمانی شرکت اینجا را کلیک کنید.
در سال 1383 به منظور ایجاد انسجام تشکیلاتی، کاهش تصدیها و تقویت امور راهبردی مدیریت حمل و نقل کشور و با هدف مدیریت متمرکز در زمینه زیر ساختهای حمل ونقل، به استناد ماده 4 قانون برنامه سوم توسعه، شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با پیشنهاد وزارت راه و ترابری و مصوبه جلسه هیأت وزیران تأسیس شد. این شرکت با تجمیع سه معاونت وزارتی شامل: معاونت ساخت و توسعه راه ها، معاونت ساخت و توسعه راه آهن، معاونت ساخت و توسعه بنادر و فرودگاهها و همچنین اداره کل ساختمان آزادراه ها و شرکت تأمین ماشین آلات شکل گرفت تا برنامه ریزی، طراحی و ایجاد زیربناهای حمل ونقل کشور در یک مجموعه واحد انجام شود.