22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
معاون وزیر راه و شهرسازی: راه‌آهن میانه-اردبیل، شاهکار مهندسی ایرانی
پیشرفت فیزیکی 91 درصدی راه آهن میانه-اردبیل
 

معاون وزیر راه و شهرسازی: راه‌آهن میانه-اردبیل، شاهکار مهندسی ایرانی

معاون وزیر راه و شهرسازی :‌ ابر پروژه ریلی میانه-اردبیل با پیشرفت فیزیکی 91 درصد یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های راهسازی کشور است که از نظر مهندسی و روش‌های اجرایی خلق یک شاهکار با توان داخلی در ساخت خطوط ریلی کشور است.
پنجشنبه، 05 مهر 1403 | Article Rating
به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در سفر به استان اردبیل از راه آهن میانه-اردبیل بازدید کرد و گفت: راه‌آهن میانه-اردبیل با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی در یکی از صعب‌العبور ترین مناطق کوهستانی کشور در حال اجرا است که در بخش زیرسازی 95 درصد، روسازی 74 درصد و احداث ساختمان‌ها 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی طول این مسیر ریلی را 175 کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: حدود 35کیلومتر از این مسیر پل‌های خاص، تونل و گالری است که شامل 62 دستگاه تونل به طول حدود 24 هزار متر، 29 دستگاه پل بزرگ به طول 4 هزار و 300 متر و 7500 متر گالری است و تمامی مسیر با اتکا به توان فنی و مهندسی داخل کشور احداث شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اعلام حجم عملیات خاکی این پروژه به میزان 36 میلیون و 426 هزار مترمکعب ادامه داد: 1 میلیون و 160 هزار متر مکعب بتن‌ریزی، 24 هزار متر لاینینگ تونل‌ها و 4 هزار و 300 متر اجرای عرشه پل از دیگر عملیات صورت گرفته در این خط ریلی است.

خادمی در خصوص عملیات روسازی صورت گرفته در مسیر توضیح داد و گفت:‌ تاکنون 18 هزار و 55 تن ریل مسیر تامین شده است و 142 کیلومتر هم ریلگذاری صورت گرفته است. بیش از 349 هزار متر مکعب بالاست و 246 هزار اصله تراورس نیز تامین شده است.

وی پیشرفت فیزیکی احداث ایستگاه تشکیلاتی اردبیل را 70 درصد اعلام کرد و افزود: ساختمان‌های فاز اول بهره ‌برداری به مساحت 17 هزار متر مربع 84 درصد و ساختمان اصلی به مساحت 4 هزار و 823 متر مربع 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خادمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 82 درصدی ایستگاه‌های فاز اول بهره‌برداری اظهار داشت: ساختمان اصلی ایستگاه فیروزآباد حدود 93 درصد و ساخت کل ایستگاه نیز 81 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. ایستگاه راه‌آهن گنجگاه 56 درصد و ایستگاه مهماندوست نیز 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار هزینه شده در راه آهن میانه-اردبیل را تاکنون 57,090 میلیارد ریال اعلام کرد.

شایان ذکر است:‌راه‌آهن میانه-اردبیل با حداکثر سرعت طراحی 160 کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری و 120 کیلومتر در ساعت برای قطارهای باری و با پش‌بینی 6/. میلیون نفر مسافر و 2/5 میلیون تن بار در سال اول و 1/5 میلیون نفر مسافر و 4میلیون تن بار در سال بیستم بهره‌ برداری طراحی و اجرا شده است.
تصاویر
  • معاون وزیر راه و شهرسازی: راه‌آهن میانه-اردبیل، شاهکار مهندسی ایرانی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46