22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
محور قزوین-الموت-تنکابن 3 ساعت از زمان سفر نسبت به مسیر فعلی را کاهش می‌دهد
معاون ساخت و توسعه راه‌ها:
 

محور قزوین-الموت-تنکابن 3 ساعت از زمان سفر نسبت به مسیر فعلی را کاهش می‌دهد

معاون ساخت و توسعه راه‌ها خبر داد: اولویت اول محور قزوین-الموت-تنکابن به طول 62 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود 90 درصد در حال اجرا است و تکمیل شدن کل مسیر کاهش 166 کیلومتر از طول مسیر موجود و 3 ساعت از زمان سفر را به همراه دارد.
ﺳﻪشنبه، 27 شهریور 1403 | Article Rating
به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمد رضا کدخدا زاده محور قزوین-الموت-تنکابن را موجب اتصال استان هاي غربي به شمال كشور اعلام کرد و گفت: با توجه به اهميت محورهاي شمالي در شبكه راه‌هاي كشور و حجم بالاي ترافيك سبك و سنگين محورهای ارتباطي و ترافيك در مسيرهاي منتهي به شمال كشور، قزوین-الموت-تنکابن مي‌تواند به موازات ديگر محورهاي مواصلاتي به شمال كشور علاوه بر ويژگي‌هاي منحصر به فرد، موجب کاهش چشمگیر ترافیک محورهای موازی در استان‌های تهران و البرز به سمت شمال کشور شود.
وی این پروژه را یکی از مصوبات سفرهای استانی مقام معظم رهبری به قزوین معرفی کرد و افزود:‌ اولویت اول این مسیر به طول 62 کیلومتر در استان قزوین با پیشرفت فیزیکی حدود 90 درصد در حال اجرا است که 57 کیلومتر آن یک لایه آسفالت شده است، به منظور حفظ محیط زیست دو دستگاه گالری از 4 دستگاه برای عبور حیوانات در مسیر ساخته شده است، تونل شیرکوه به طول 790 متر تکمیل شده است و 7 دستگاه پل این محدوده به طول 420 متر احداث شده است.
وی در خصوص عملیات اجرایی در محدوده استان مازندران نیز توضیح داد و گفت: 34 کیلومتر از این مسیر با پیشرفت فیزیکی حدود 25 درصد در محدوده استان مازندران در حال ساخت است که اولویت اول تکمیل 16 کیلومتر مسیر از روستای مران تا ابتدای جاده سه هزار است.
معاون ساخت و توسعه راه‌ها ادامه داد: عملیات روسازی و آسفالت 7 کیلومتر از این محدوده در حال اجرا است و با توجه به وجود معارضان ملکی در این بخش، برای رفع این مسئله تخصیص نقدی بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
کدخدا زاده كاهش طول مسير فعلي از 330 كيلومتر به 164 كيلومتر را يكي از مهمترين مزاياي اين پروژه برشمرد و افزود: كاهش زمان سفر از 6 ساعت به 3 ساعت، كاهش 3.8 میلیون لیتر مصرف ساليانه سوخت، ساماندهي روستاهاي منطقه الموت برای جذب گردشگران به منطقه، راه‌اندازی و بهره برداری از معادن غنی الموت، توسعه و بهره برداری از منابع موجود و توسعه گردشگري در منطقه رودبار الموت از ديگر مزاياي بهره برداري از اين محور محسوب مي‌شود.
وی حجم عملیات خاکی این پروژه را 32 میلیون مترمکعب اعلام کرد و بیان داشت: 480 هزار متر مکعب بتن ریزی، 500 هزار تن آسفالت، 26 هزار متر مکعب خاکبرداری و 6 میلیون متر مکعب خاکریزی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مسیر است.
کدخدا زاده همچنین احداث 32 دستگاه تونل به طول 20 هزار متر را از دیگر عملیات اجرایی این پروژه مهم بزرگراهی کشور دانست و گفت: احداث 31 دستگاه پل خاص به طول 700 متر و 4 دستگاه گالري برای عبور حيوانات و حفظ محیط زیست منطقه از دیگر عملیات اجرایی در محور قزوین-الموت- تنکابن است.
معاون ساخت و توسعه راه‌ها اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را بیش از 100 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: تمهیدات لازم برای رعایت مسائل زیست محیطی در اطراف پروژه و منطقه در حین اجرا و زمان بهره‌برداری در کنار اعتبارات از مهمترین موضوعات چالش برانگیز در راه اجرای این پروژه است.

تصاویر
  • محور قزوین-الموت-تنکابن 3 ساعت از زمان سفر نسبت به مسیر فعلی را کاهش می‌دهد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46