22323
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
پايان هفته؛ افتتاح  راه آهن همدان-سنندج
معاون وزير راه وشهرسازي:
 

پايان هفته؛ افتتاح راه آهن همدان-سنندج

به گزارش مديريت ارتباطات و اطلاع رساني شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، در آستانه افتتاح راه آهن همدان-سنندج در اين هفته، نشست خبري ويژه اين پروژه با حضور دکتر خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه، عباس خطيبي معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها و مهدي صيدگر مديركل روسازي راه آهن شركت ساخت برگزار شد.
چهارشنبه، 10 آبان 1402 | Article Rating
به گزارش مديريت ارتباطات و اطلاع رساني شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، در آستانه افتتاح راه آهن همدان-سنندج در اين هفته، نشست خبري ويژه اين پروژه با حضور دکتر خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه، عباس خطيبي معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها و مهدي صيدگر مديركل روسازي راه آهن شركت ساخت برگزار شد.
معاون وزير راه و شهرسازي از افتتاح راه آهن همدان-سنندج با سفر رييس جمهور به استان كردستان در پايان هفته خبر داد و گفت: این راه‌آهن بخشی از کریدور ریلی مرکز به غرب کشور است که از تهران تا مرز باشماق و از آنجا به عراق متصل می‌شود؛ در واقع این مسیر ۱۵۱.۵ کیلومتر و بخشی از کریدور شرق به غرب به شمار می‌رود.
خادمي اولويت بندي پروژه هاي ريلي در دولت سیزدهم بر مبناي پيشرفت فيزيكي را تحليل كرد و اظهار داشت: بر اين اساس 5 پروژه ريلي براي سالجاري هدفگذاري شد كه از ابتداي سالجاري تاكنون دو پروژه به طول 195 كيلومتر آن به اتمام رسيده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بهره‌برداری از ۴ پروژه ريلي دیگر به طول ۴۰۷ کیلومتر برای امسال هدفگذاری شده است که از میان آن‌ها، راه‌آهن بستان آباد به تبریز به بهره‌برداری رسید و اتصال به مرکز استان آذربایجان شرقی ممکن شد و با بهره برداري از راه آهن همدان-سنندج، بيست و سومين مركز استان نيز به شبكه ريلي متصل مي شود.
مديرعامل شركت ساخت وتوسعه احداث راه آهن همدان-سنندج را 100 درصد بومي اعلام كرد و افزود:‌ عمده‌ترین تجهیزات روسازی شامل ریل، سوزن، تراورس، ادوات پابند و سیستم انتقال بر مبنای استانداردهای بین‌المللی تامین شده است و تمام ادوات وارداتی نیز با بهره از توان و تخصص مهندسان داخلی منطبق بر آخرین تکنولوژی‌های روز بومی سازی شده است.
وي ادامه داد:‌ همچنین در این پروژه ۲۰ هزار تن ریل تولید ملی به کار رفته و خودکفایی در این حوزه اقدام ارزشمندی در راستای کاهش ریسک واردات، کنترل هزینه‌های اجرایی و افزایش سرعت در اجرای عملیات محورهای ریلی محسوب مي شود.
معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها نيز در اين نشست در خصوص اين پروژه توضيح داد و گفت: راه‌آهن همدان- سنندج ۱۰۰ درصد آماده بهره‌برداری است و عمليات اجرايي آن از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و در دو سال گذشته ۳۰ درصد پیشرفت داشته است. پیش‌بینی‌ می‌کنیم که در سال اول بهره‌برداری، ۴۵۰ هزار نفر مسافر و در بخش باری ۱.۸ میلیون تن بار در این مسیر جابه‌جا شود. در این مسیر همچنین کارخانه فولاد و سیمان موجود است که امکان ارتباط با این شبکه ریلی را دارند.
خطيبي ادامه داد:حداکثر سرعت طراحی این مسیر ریلی برای قطارهای مسافری ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و قطارهای باری ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است که انتظار می رود سرعت عملیاتی قطار مسافری در شروع بهره برداری حدود ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت باشد و پیش‌بینی می‌شود ظرف ۲ ماه آینده به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد.
وي افتتاح راه آهن رشت-كاسپين و ميانه- اردبيل را برنامه توسعه شبكه ريلي تا پايان سالجاري اعلام كرد و گفت: در صورتي كه طبق برنامه ريزي صورت گرفته تا پايان سال 407 كيلومتر راه آهن به بهره برداري برسد، 2 برابر متوسط سالانه در كشور خواهد بود.

تصاویر
  • پايان هفته؛ افتتاح  راه آهن همدان-سنندج
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46