22323
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان؛ بهره مندی از مزایای کریدور آزادراهی شمال-جنوب در مرکز کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی:
 

افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان؛ بهره مندی از مزایای کریدور آزادراهی شمال-جنوب در مرکز کشور

معاون وزير راه  وشهرسازي در آيين افتتاح آزادراه شيراز-اصفهان گفت: آزادراه شيراز-اصفهان، بخشي از كريدور آزادراهي شمال-جنوب در مركز كشوراست كه با كاهش 134 كيلومتر از طول مسير نسبت به محور موجود، زمان سفر ميان دو مركز فرهنگي-تاريخي كشور را 2 ساعت كاهش مي دهد.
پنجشنبه، 20 مهر 1402 | Article Rating
معاون وزير راه وشهرسازي در آيين افتتاح آزادراه شيراز-اصفهان گفت: آزادراه شيراز-اصفهان، بخشي از كريدور آزادراهي شمال-جنوب در مركز كشوراست كه با كاهش 134 كيلومتر از طول مسير نسبت به محور موجود، زمان سفر ميان دو مركز فرهنگي-تاريخي كشور را 2 ساعت كاهش مي دهد.
به گزارش مديريت ارتباطات و اطلاع رساني شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، خيراله خادمي از افتتاح آزادراه شيراز-اصفهان همزمان با سفر رييس جمهور به استان فارس خبر داد و گفت:‌ با توجه به موقعيت ويژه ايران در شاهراه ارتباطي شرق و غرب، يكي از برنامه هاي احياي اين جايگاه توسعه كريدورهاي ترانزيتي كشور است و مهمترين ویژگی های راه های موجود در آنها سرعت، سهولت دسترسی، ايمني و كوتاه تر شدن مسيرها است.
وي ادامه داد: آزادراه شيراز-اصفهان بخشي از كريدور آزادراهي شمال-جنوب كشور است كه بهره برداري از آن موجب تحول حمل و نقل از بنادر جنوب به سمت استان هاي مركزي و شمالي كشور مي شود.
معاون وزير راه و شهرسازي ابر پروژه شيراز-اصفهان را طولاني ترين مسير آزادراهي كشور اعلام كرد و اظهار داشت: در ساخت اين آزادراه دو اقدام بزرگ مهندسي صورت گرفته است که شامل اجراي روسازي بتني در 50 كيلومتر از پروژه و احداث پل سردار شهيد سليماني در ارتفاع 110 متري از كف دره با رعايت بالاترين استانداردهاي ايمني است که به عنوان مرتفع ترين پل آزادراهي كشور در پنجمین کنفرانس بین المللی پل عنوان سازه برتر را به خود اختصاص داده است.
خادمي در خصوص مزاياي روسازي بتني توضيح داد و گفت:‌ اجراي روسازي بتني موجب افزايش 2 برابری عمر رویه ها نسبت به روسازی آسفالتی مي شود و با کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری در دوره بهره برداری علاوه بر صرفه جويي اقتصادي، عمر راه را به عنوان بخشي از سرمايه هاي ملي افزايش مي دهد.
وی ادامه داد: روسازی بتنی باکاهش آلاینده هاي زيست محيطي موجب حفظ محیط زیست می شود که با در نظر گرفتن متغيرهاي ترافيك و مقاومت بستر، اين نوع روسازي براي مسيرهاي آزادراهي مطلوب تر است.
معاون وزیر راه و شهرسازی توسعه صنعت گردشگري و رشد اقتصادي در مناطق عبوري را يكي ديگر از مزاياي اين آزادراه برشمرد و افزود:‌ علاوه بر كاهش 2 ساعت از زمان سفر بين دو مركز مهم فرهنگي- هنري كشور، مسير اين آزادراه بسيار زيبا است و از چشم نواز ترين مناطق طبيعي در استان فارس، دشت هاي سرسبز و ييلاقات ديدني عبور مي كند و این ویژگی ها مي تواند راه را به يك مقصد گردشگري تبدیل کند.
معاون وزير راه و شهرسازي بهره برداري از آزادراه شيراز-اصفهان را منجر به افزايش 9 درصدي طول آزادراه هاي كشور دانست و اعلام كرد:‌ این آزادراه یک مسیر میان‌بر برای اتصال استان هاي فارس و اصفهان است كه يكي از ماندگارترين افتخارات دولت مردمي در حوزه زيرساخت هاي حمل و نقل كشور به ثبت رسیده است.
خادمي همچنين در خصوص آخرين وضعيت اجرايي قطعه 7 از ايزدخواست تا اصفهان توضيح داد و گفت: این قطعه 12 و نیم کیلومتر و بيش از 70 درصد پيشرفت فيزيكي دارد. به منظور اتمام هرچه سريعتر اين بخش و بهره مندي از مزاياي كل آزادراه بيش از 200 نفر نيروي انساني به همراه 150 دستگاه ماشين آلات در اين محدوده مشغول به فعاليت هستند
مديرعامل شركت ساخت وتوسعه ساخت آزادراه شيراز-اصفهان به دست متخصصان و مهندسان ايراني با تكيه بر توليدات داخل كشور را مهمترين دليل ناميدن اين آزادراه به ابرپروژه بومي در حوزه آزادراهی اعلام كرد.
تصاویر
  • افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان؛ بهره مندی از مزایای کریدور آزادراهی شمال-جنوب در مرکز کشور
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46