22323
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
اولويت بندي اجراي آزادراه قم-سلفچگان-راهجرد
وزير راه و شهرسازي:
 

اولويت بندي اجراي آزادراه قم-سلفچگان-راهجرد

وزير راه و شهرسازي در سفر به استان قم و بازديد از آزادراه قم-سلفچگان-راهجرد گفت:‌ اين پروژه بخشي از كريدور آزادراهي تهران تا بندر امام خميني در استان خوزستان است و با توجه به تاثير بسزايي كه در ساماندهي ترافيك در استان قم دارد با برنامه ريزي و اولويت بندي اجرايي و ارايه مدل اقتصادي براي تامين سهم دولت با جديت در حال پيگيري است.
دوشنبه، 06 شهریور 1402 | Article Rating
وزير راه و شهرسازي در سفر به استان قم و بازديد از آزادراه قم-سلفچگان-راهجرد گفت:‌ اين پروژه بخشي از كريدور آزادراهي تهران تا بندر امام خميني در استان خوزستان است و با توجه به تاثير بسزايي كه در ساماندهي ترافيك در استان قم دارد با برنامه ريزي و اولويت بندي اجرايي و ارايه مدل اقتصادي براي تامين سهم دولت با جديت در حال پيگيري است.
به گزارش مديريت ارتباطات و اطلاع رساني شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، وزير راه و شهرسازي صبح امروز به همراه خيراله خادمي مديرعامل شركت ساخت وتوسعه به استان قم سفر كرد و در بازديد از آزادراه قم-سلفچگان-راهجرد گفت: اين پروژه هاي آزادراهي بخش مهمي از كريدور آزادراهي شمال به مركز و جنوب كشور است كه اتصال محورهاي شرق به غرب و جنوب غربي كشور را فراهم كرده و با ساماندهي ترافيك عبوري 17 استان كشور در قم يكي از محورهاي پر تردد و حياتي كشور محسوب مي شود.
مهرداد بذرپاش احداث آزادراه قم-سلفچگان-راهجرد را ضروري اعلام كرد و افزود:‌ با توجه به تعدد راه‌هاي ورودي و خروجي به شهر قم، اين آزادراه كمك فراواني به توزيع ترافيك عبوري، بدون ورود به محدوده شهري قم كرده و در نتيجه موجب افزايش سرعت و ايمني تردد وسايل نقليه و كاهش ترافيك در معابر شهر قم مي‌شود.
وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اهميت تسريع در ساخت اين آزادراه بيان داشت: در راستاي تكميل هرچه سريعتر پروژه، عمليات اجرايي آن اولويت بندي شده است و اولويت اول به طول 32 كيلومتر با پيشرفت فيزيكي حدود 10 درصد در حال اجرا است.
بذرپاش اعتبار هزينه شده در اولويت اول را بيش از 400 ميليارد تومان اعلام كرد و ادامه داد: با توجه به بالا بودن هزينه هاي اجرايي در اين پروژه با مشاركت 30 درصدي سرمايه گذار و 70 درصدي دولت در مصوبه هيات دولت همكاري بانك در سرمايه گذاري به تصويب رسيد كه مراحل كارشناسي طي شده و زمان برگشت سرمايه در آن 7 سال تعيين شده است.
وي افزود: با ورود بانك شكل سرمايه گذاري به 40 درصد از سوي سرمايه گذار، 30 درصد بانك عامل و 30 درصد دولت تغيير پيدا مي كند.
وزير راه وشهرسازي از ارايه مدل اقتصادي براي تامين سهم دولت خبر داد و گفت: اين مدل اقتصادي در مرحله بررسي قرار دارد و با استفاده از آن اولويت اول پروژه به طول 32 كيلومتر حدود 2 سال تكميل و آماده بهره برداري خواهد بود.
تصاویر
  • اولويت بندي اجراي آزادراه قم-سلفچگان-راهجرد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46