22323
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
 سرپرست مجري آزادراه تهران-شمال: سفري ايمن تر و كوتاه تر از پايتخت به مازندران
فردا؛ افتتاح مسير رفت منطقه دو آزادراه تهران-شمال
 

سرپرست مجري آزادراه تهران-شمال: سفري ايمن تر و كوتاه تر از پايتخت به مازندران

سرپرست مجري آزادراه تهران-شمال خبر داد: احداث آزادراه تهران-شمال به عنوان بخشي از كريدور آزادراهي شمال-جنوب كشور با هدف كاهش زمان سفر، تسهيل و روانسازي ترافيك منطقه و افزايش ايمني سفر طراحي و اجرا شده است كه فردا شاهد بهره برداري از باند رفت منطقه 2 اين پروژه هستيم.
چهارشنبه، 14 تیر 1402 | Article Rating
به گزارش مديريت ارتباطات و اطلاع رساني شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، محمود محسن زاده در آستانه افتتاح باند رفت منطقه دو آزادراه تهران-شمال اين پروژه را يكي از پيچيده ترين طرح هاي آزادراهي كشور در اجرا با حجم عمليات قابل توجه اعلام كرد و گفت:‌ به منظور ساخت منطقه 2 آزادراه تهران شمال 1.8 ميليون متر مكعب خاكبرداري صورت گرفته است كه 960 هزار متر مكعب آن در مسير رفت اجرا شده است، 600 هزار متر مكعب خاكريزي در كل منطقه 2 كه 200 هزار متر مكعب آن در مسير رفت انجام شده است و 105 هزار تن آسفالت كه 35 هزار تن آن در باند غربي اجرايي شده است.
وي ادامه داد: 15 هزار متر مكعب اساس،22.6 هزار متر مكعب زير اساس در كل منطقه 2 كه به ترتيب 5.6 هزار متر مكعب و 7 هزار متر مكعب آن مختص باند رفت مسير منطقه دو آزادراه تهران-شمال است.
محسن زاده حجم حفاري تونل هاي منطقه 2 آزادراه تهران-شمال را 4.3 ميليون متر مكعب دانست و گفت: اين اقدام يكي از كارهاي سنگين اين پروژه محسوب مي شود كه در 43 رشته تونل به طول بيش از 39 كيلومتر در كل منطقه 2 اجرايي شده است و 1.3 ميليون متر مكعب حفاري در 16 رشته تونل به طول بيش از 12 كيلومتر در باند رفت اجرايي شده است.
وي منطقه 2 آزادراه تهران-شمال را پروژه اي دانست كه 86 درصد آن ابنيه فني است و ساخت 20 دستگاه پل بزرگ در حدود 3 كيلومتر، 32 دستگاه آبرو به طول 383 متر، 84 دستگاه گالري به طول 3 هزار و 887 متر و 28 دستگاه ديوار به طول 2 هزار و 714 متر در كل منطقه 2 اين پروژه را نمونه اي مثال زدني در كل كشور عنوان كرد.
سرپرست مجري آزادراه تهران-شمال در خصوص ابنيه فني اجرا شده در باند رفت منطقه 2 توضيح داد و اظهار داشت: احداث 16 رشته تونل به طول 12 هزار و 300 متر، 9 دستگاه پل بزرگ به طول 987 متر، 15 دستگاه آبرو به طول 187 متر، 43 دستگاه گالري به طول 2 هزار و 279 متر و 11 دستگاه ديوار به طول 888 متر اعدادي هستند كه نشان دهنده همت مهندسان ايراني در ساخت اين پروژه است.
محسن زاده همچنين تاكيد كرد: توجه به منظر راه با استفاده از تجربيات مهندسين مشاور داخلي با رعايت اصول اساسي حفاظت از محيط زيست و چشم نواز بودن مسير نيز يكي ديگر از ويژگي هاي اين آزادراه است.
تصاویر
  •  سرپرست مجري آزادراه تهران-شمال: سفري ايمن تر و كوتاه تر از پايتخت به مازندران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46