22323
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
راه آهن بستان آباد-خاوران نقطه عطف بومي سازي احداث خطوط ريلي كشور است
معاون ساخت وتوسعه راه آهن بنادر و فرودگاه ها:
 

راه آهن بستان آباد-خاوران نقطه عطف بومي سازي احداث خطوط ريلي كشور است

معاون ساخت وتوسعه راه آهن بنادر و فرودگاه ها: راه آهن بستان آباد- خاوران از نظر طراحي و اجرا نقطه عطفي در بومي سازي و استفاده از توليدات داخلي در احداث شبكه ريلي محسوب مي شود و بسياري از روش هاي اجرا در اين پروژه براي اولين بار در كشور مورد استفاده قرار گرفته است.
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 | Article Rating
به گزارش مديريت ارتباطات و اطلاع رساني شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، عباس خطيبي در آستانه بهره برداري از راه آهن بستان آباد- خاوران شيوه اجراي اين خط آهن را در بسياري از جنبه ها براي اولين بار با استفاده از توان و تخصصي بومي مثال زدني دانست و گفت:‌ راه آهن بستان آباد-خاوران از نظر شيوه اجرايي با تاكيد بر كيفي بودن روش ها و همچنين از نظر توجه به حمل و نقل تركيبي، سهولت دسترسي و كاهش زمان سفر يكي از طرح هاي ريلي مهم كشور محسوب مي شود.
وي اظهار كرد: راه آهن بستان آباد-خاوران اولين مسير ريلي كشور است كه از ابتدا دو خطه طراحي و اجرا شده است و احداث بزرگترين تونل دوخطه ريلي كشور در اين محور به طول 3 كيلومتر و بزرگترين پل قوسي دو خطه ريلي كشور به طول 1 كيلومتر با 20 دهانه 50 متري و با ارتفاع 40 متري ستون ها از ويژگي هاي بارز اين خط آهن است.
معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها استفاده از قالب لغزنده در عرشه پل هاي بزرگ را از ديگر اقدامات ويژه اين مسير ريلي اعلام كرد و گفت: استفاده از ابزار دقيق براي پايش رفتار زمين شناسي حين حفاري تونل ها نيز يكي ديگر از موارد قابل اشاره در اجراي اين مسير ريلي است كه ضمن افزايش دقت در اجرا، ايمني كار را نيز افزايش مي دهد و موجب شده است هيچ حادثه اي براي كارگران حين اجرا روي ندهد.
خطيبي همچنين از بهره مندي از توان و تخصص مهندسان ايراني با استفاده از توليدات داخلي در راه آهن بستان آباد-خاوران خبر داد و گفت: براي اولين بار تمامي ادوات زيرسازي و روسازي استفاده شده در اين مسير ريلي از جمله بالشتك هاي بزرگ مقياس توليد داخل است كه موجب كاهش 60 درصد از هزينه ها در اين بخش نسبت به گذشته شده است.
وي در ادامه اعلام كرد: تمامي ورق هاي خاص به كار رفته در عرشه پل هاي مسير نيز توليد داخل و ساخت كارخانه اكسين اهواز است كه پيش از اين تماما وارداتي بوده است.
خطيبي راه آهن بستان آباد-خاوران را نقطه عطف انعقاد تفاهم نامه با شركت ذوب آهن اصفهان براي خط توليد ريل ملي دانست و اظهار داشت: تمامي ريل به كار رفته در اين مسير و كليه تراورس ها توليد داخل است به نحوي كه مي توان گفت اين پروژه موجب شكستن سدهاي بسياري براي رسيدن به خودكفايي در ساخت خطوط ريلي كشور است.
معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها همچنين طراحي و اجراي اين مسير ريلي را آماده برقي شدن اعلام كرد و گفت: طراحي مسير و نوع اجراي تونل ها و گالري ها به نحوي است كه امكان برقي شدن مسير وجود دارد.
وي با تاكيد بر توجه به حمل و نقل تركيبي در راه آهن بستان آباد-خاوران ادامه داد: پيش بيني جانمايي و امكان احداث ايستگاه مشترك در خاوران با قطار درون شهري از ديگر امكانات اين مسير ريلي است كه باز هم براي اولين بار در حين احداث اين موضوع مورد توجه قرار گرفته و لحاظ شده است.
تصاویر
  • راه آهن بستان آباد-خاوران نقطه عطف بومي سازي احداث خطوط ريلي كشور است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46