22323
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
 توسعه ترانزیت بین المللی با تکمیل 4 کریدور اصلی کشور محقق می شود
معاون وزیر راه و شهرسازی:
 

توسعه ترانزیت بین المللی با تکمیل 4 کریدور اصلی کشور محقق می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی در هشتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر مهندسی راه آهن گفت: با توجه به موقعیت ممتاز ایران در منطقه و به منظور بهره مندی از مزایای ترانزیت ملی و بین المللی، در حال حاضر توسعه شبکه ریلی کشور در قالب 4کریدور اصلی با تمرکز بر اتصال به شبکه حمل و نقل کشورهای همسایه در دست اقدام است.
ﺳﻪشنبه، 02 خرداد 1402 | Article Rating
به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در هشتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر مهندسی راه آهن، حمل و نقل ریلی را یک حمل و نقل ارزان، به صرفه و سبز معرفی کرد و گفت: یکی از مهمترین راهکارها برای تغییر مد حمل و نقل از جاده ای به ریلی، تکمیل زیرساخت های حمل و نقل و رفع گلوگاه های شبکه ریلی کشور است و این هدف در حال حاضر با طراحی و اجرای 4 کریدور ریلی و اتصال آن به بنادر مهم و مبادی ورودی و خروجی کشور دنبال می شود.

وی ادامه داد: موقعیت ویژه ایران در منطقه از دیرباز تاکنون نشان می دهد با تکمیل شبکه حمل و نقل و ممتد کردن مسیرهای ریلی می توان از ظرفیت های موجود به ویژه بنادر جنوبی و شمالی کشور بهره مند شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی در این همایش از تصویب 4 کریدور اصلی در کشور و تاکید مقام معظم رهبری برای تکمیل هرچه سریعتر این مسیرها خبر داد و گفت: کریدور ریلی شرق به طول 1500 کیلومتر از ایستگاه چابهار تا یونسی در شرق کشور اولین کریدور است که احداث 600 کیلومتر بخش جنوبی آن در حال انجام است و انعقاد قرارداد 280 کیلومتر دیگر نیز در حال اجراست.

خادمی از خط ریلی بندرعباس - آستارا به عنوان کریدور ترانزیتی شمال- جنوب مرکزی کشور و مهمترین کریدور کشور یادکرد و ادامه داد: تکمیل شدن کریدور شمال- جنوب موجب اتصال به کشور آذربایجان در شمال و اتصال به هند از طریق بندرعباس می شود و تکمیل شدن حدفاصل رشت تا آستارا، مسیر ترانزیت کالا در کریدور بین المللی هند تا شمال اروپا را 6 هزار کیلومتر کوتاه تر می کند.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه اتصال بندر امام خمینی به آستارا و از آنجا به کشور آذربایجان و همچنین اتصال بوشهر به شبکه ریلی را دو کریدور دیگر معرفی کرد و افزود:‌ اتصال بوشهر به شبکه ریلی موجب استفاده از ظرفیت های این بندر می شود. در حال حاضر این مسیر تا شیراز تکمیل شده است و با تکمیل حدفاصل شیراز تا بوشهر و از آنجا تا عسلویه به طول 500 کیلومتر این کریدور نیز به صورت پیوسته در دسترس قرار می گیرد.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این 4 کریدور را 150 هزار میلیارد تومان معادل 5.8 میلیون یورو اعلام کرد.

خادمی خودکفایی در تولید ریل را از دستاوردهای مهم در توسعه شبکه حمل و نقل کشور دانست و گفت:‌ تولید ریل مورد نیاز ساخت شبکه ریلی در داخل کشور، همچنین استفاده از ریل طویل در مسیر چابهار به زاهدان به عنوان اولین مسیر ریلی جدید از دیگر اقدامات برای تسریع در تکمیل شبکه ریلی محسوب می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بومی سازی ساخت خطوط ریلی با استفاده از توان فنی و مهندسی بالای کشور را از افتخارات ملی اعلام کرد و گفت: خودکفایی در بخش زیرسازی، روسازی، ادوات و تجهیزات ریلی از دیگر دستاوردهای صنعت ریلی کشور است که با توجه به توان فنی، مطالعاتی و اجرایی مهندسان کشور در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، تکمیل کریدورهای ریلی در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
تصاویر
  •  توسعه ترانزیت بین المللی با تکمیل 4 کریدور اصلی کشور محقق می شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46