22323
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
سرعت، نوآوری و خلاصه گویی رمز موفقیت در روابط عمومی های عصر دیجیتال
 

سرعت، نوآوری و خلاصه گویی رمز موفقیت در روابط عمومی های عصر دیجیتال

27 اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی فرصتی مناسب است تا ضمن تبریک به فعالان این حوزه به عناصر مهم شکل گیری روابط عمومی ها در نظریه زنده یاد دکتر حمید نطقی، پدر علم روابط عمومی در ایران اشاره کرد که این حرفه را چکیده ای از علم و هنر می دانست. واقعیت نیز ورای تمامی تعاریف معمول که روابط عمومی را چشم بینا و گوش شنوا در هر سازمان و پل ارتباطی با ذینفعان معرفی می کند حرفه ای برآمده از عشق و علاقه به همراه دانش روز است که پیچیدگی های فراوانی دارد.
چهارشنبه، 27 اردیبهشت 1402 | Article Rating
روابط عمومی در واقع ایجاد یک فرآیند ارتباطی استراتژیک میان سازمان و مخاطبان با استفاده از تمامی ابزارها و فناوری های ارتباطی است و این استراتژی با توجه به سرعت ارسال اطلاعات در دنیای امروز روندی ثابت و پایدار نیست و بنابر شرایط موجود تغییر می کند. به عبارتی می توان گفت روابط عمومی ها در عصر فناوری اطلاعات نیاز به باز تعریف روزانه برای برقراری ارتباطات درون و برون سازمانی هستند.
پیشرفت تکنولوژی به‌خصوص در حوزۀ ارتباطات و حرکت به سمت دیجیتالیزیشن (Digitalization) و فعالیت‌های آنلاین عرصه جدیدی را مقابل روابط عمومی باز کرده است. در این عرصه روابط عمومی ملزم است با فاصله گرفتن از الگوهای سنتی و قدیمی و استفادۀ صرف از رسانه‌های اصلی و کلاسیک به سمت رسانه‌های جدید و اجتماعی حرکت کند. تکنولوژی امروز باعث شده الگوهای خطی و یک‌طرفه به الگوهای تعاملی تبدیل شود.
گشایش دریچه های مختلف ارتباطی در بستر فن آوری های الکترونیک فرصتی است مغتنم برای بهره گیری در برقراری ارتباط تعاملی با مخاطبان سازمان. ایجاد گروه ها و صفحات مجازی برای برقراری ارتباطی دوسویه با ذینفعان بمنظور تبادل سریع و شفاف اطلاعات، نظرات و انتظارات بخشی از این عرصه است. در واقع این امر علاوه بر پویایی سازمان، امکان مشارکت ذینفعان در برنامه ریزی و همسویی آنان با اهداف سازمان خواهد شد. امری که متأسفانه هنوز در جامعه ما به باور بسیاری از مدیران نرسیده است.
نکته ی دیگری که در باز تعریف روابط عمومی ها مهم است علاوه بر سرعت انتقال اطلاعات و گزیده گویی، خلاقیت و نوآوری است که از فاکتورهای مهم مورد نیاز برای متخصصان روابط عمومی ها محسوب می شود. در واقع ایده پردازی با چاشنی خلاقیت از سوی کارکنان و پذیرش آن از سوی مدیریت از الزامات بالا بردن کیفیت ارتباطات دو سویه برای روابط عمومی ها و در نتیجه حیات یک سازمان است.
اینجانب به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ روابط عمومی کشور، ضمن گرامیداشت این روز، از زحمات تمامی عزیزانی که در این حوزه علیرغم تمامی چالش ها و مشکلات فرا روی، با عشق علاقه به فعالیت صادقانه و خدمت به هموطنان بی هیچ چشمداشتی تلاش می کنند قدردانی کرده و امیدوارم با استفاده از ظرفیت های موجود در سایه همدلی در سازمان ها بیشترین بازدهی حاصل شود.

مسعود جهانی
مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور
تصاویر
  • سرعت، نوآوری و خلاصه گویی رمز موفقیت در روابط عمومی های عصر دیجیتال
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46