22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت منطقه و توجه به استان های کمتر توسعه یافته دو رویکرد اصلی در توسعه شبکه راه و بزرگراهی کشور است
معاون ساخت و توسعه راه ها:
 

افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت منطقه و توجه به استان های کمتر توسعه یافته دو رویکرد اصلی در توسعه شبکه راه و بزرگراهی کشور است

معاون ساخت و توسعه بزرگراه ها گفت: توسعه شبکه راه و بزرگراه کشور با هدف توجه به مناطق کمتر توسعه یافته به ویژه در استان های مرزی و تکمیل کریدورهای بزرگراهی کشور یکی از مهمترین اهداف این حوزه بعد از انقلاب اسلامی است به نحوی که در حال حاضر با رشدی 300 درصدی، طول شبکه راه اصلی کشور به 69 هزار کیلومتر رسیده است و بیش از 20 هزار کیلومتر بزرگراه در دست بهره برداری است.
ﺳﻪشنبه، 18 بهمن 1401 | Article Rating
به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمدرضا کدخدا زاده به مناسبت دهه مبارک فجر اقدامات لازم بعد از انقلاب اسلامی در توسعه شبکه راه های اصلی و بزرگراهی کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت:‌ یکی از مهمترین رویکردها بعد از انقلاب اسلامی توسعه راه ها در مناطق کمتر توسعه یافته مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی واستان های مرزی مانند کردستان، ایلام و ... است.
وی ادامه داد: در همین راستا تمامی کریدورهای بزرگراهی با هدف کمک به توسعه ترانزیت ملی و بین المللی و توسعه یافتگی مناطق کم برخوردار طراحی و در حال تکمیل شدن هستند.
معاون ساخت وتوسعه راه ها تاکید کرد:‌ تکمیل کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور و کریدور بزرگراهی جنوب به شمال در شرق کشور با هدف توسعه استان های جنوبی و شرقی کشور بسیار است به نحوی که بخش عمده ای از پروژه های قابل بهره برداری تا پایان سالجاری در بخش بزرگراهی در این کریدورها و استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهرو...واقع شده اند.
کدخدا زاده در خصوص توسعه محورهای مواصلاتی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به محرومیت تاریخی این استان اظهار داشت: عمده راه ها در این استان تا پیش از انقلاب اسلامی با مشخصات راه فرعی درجه 2 و بعضی موارد بدون رویه آسفالتی در حال بهره برداری بوده است و از اواخر دهه 80 این وضعیت تغییر کرد.
کدخدا زاده تصریح کرد:‌ در حال حاضر 1400 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان سیستان و بلوچستان احداث شده است، 1500 کیلومتر بزرگراه در حال ساخت قرار دارد و حدود 450 کیلومتر بزرگراه به بهره برداری رسیده است و تا پایان سالجاری نیز 85 کیلومتر راه و بزرگراه دیگر نیز به بهره برداری می رسد.
معاون ساخت وتوسعه راه ها طول مجموعه راه های اصلی و فرعی کشور پیش از انقلاب را 47 هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت:‌ در حال حاضر فقط طول شبکه راه های اصلی کشور 69 هزار کیلومتر است که این موفقیت علیرغم وجود هشت سال دفاع مقدس و اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران با همکاری بخش خصوصی به دست آمده است.
وی با اشاره به برنامه ریزی و اولویت بندی اجرای پروژه های راهسازی بر اساس برنامه ششم توسعه گفت: طبق برنامه ششم توسعه موظف به ساخت متوسط سالیانه 800 تا 1000 هزار کیلومتر راه و بزرگراه هستیم و برای رسیدن به برنامه ها به طور متوسط سالانه 900 کیلومتر راه و بزرگراه تکمیل شده است و در تلاش هستیم برای افزایش این میزان از تمهیدات قانونی مانند منابع بانکی و بخش خصوصی برای تامین اعتبار مورد نیاز استفاده کنیم.
تصاویر
  • افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت منطقه و توجه به استان های کمتر توسعه یافته دو رویکرد اصلی در توسعه شبکه راه و بزرگراهی کشور است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46