22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
خودکفایی در احداث خطوط ریلی؛ مهمترین دستاورد بعد از انقلاب اسلامی این حوزه است
معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها:
 

خودکفایی در احداث خطوط ریلی؛ مهمترین دستاورد بعد از انقلاب اسلامی این حوزه است

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها گفت:‌ يكي از مهمترين دستاوردهاي عرصه ساخت راه آهن بعد از انقلاب اسلامی در كشور خودكفايي در توليد ريل و سوزن است، به نحوي كه در 4 سال گذشته تمام ريل مورد نياز احداث شبكه ريلي از داخل كشور تامين شده است.
یکشنبه، 16 بهمن 1401 | Article Rating
به گزارش مديريت ارتباطات و اطلاع رساني شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور عباس خطيبي ضمن تبريك و تهنيت دهه مبارك فجر گفت: با توجه به موقعيت ژئواستراتژيك ايران يكي از مهمترين اهداف چند سال اخير در توسعه شبكه ريلي كشور، تكميل كريدورهاي ترانزيتي شمال- جنوب و شرق به غرب و است که با این رویکرد در حال حاضر 770 کیلومتر مسیر ریلی در این کریدورها در قالب 5 طرح ریلی در دست ساخت قرار دارد.
وي ادامه داد: هدف دوم اتصال شبکه ریلی به مراکز عمده بار و مراکز ورودی و خروجی کشور و بنادر هدف سوم اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی کشور است كه با همين رويكرد تاكنون 22 مركز استان به شبكه ريلي متصل شده است كه 10 مورد آن بعد از انقلاب اسلامي صورت گرفته است.
وی از افتتاح 406 کیلومتر مسیر ریلی تا سال آینده خبر داد و گفت: 155 کیلومتر از مسیر ریلی چابهار-زاهدان حدفاصل زاهدان تا خاش در سالجاری به بهره برداری رسید و تا بهار سال 1402 راه آهن رشت- کاسپین به طول 35 کیلومتر، راه آهن همدان- سنندج به طول 151 کیلومتر و راه آهن میانه- اردبیل به طول 175 کیلومتر تا سال آینده به شبکه ریلی کشور افزوده می شوند.
خطیبی ادامه داد: در تلاش هستیم تا راه آهن بستان آباد-خاوران را نیز تا پایان سالجاری به بهره برداری برسانیم و بدین ترتیب طول زمان سفر از پایتخت به تبریز نسبت به مسیر ریلی موجود 5 ساعت کوتاه تر می شود.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها خودکفایی در تامین ریل و سوزن مورد نیاز ساخت محورهای ریلی در کشور را مهمترین دستاورد در این حوزه بعد از انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: موضوعی که اهمیت بسیار بالاتری نسبت به افزایش طول مسیرهای ریلی کشور دارد، تولید ریل ملی بعد از 80 سال در کشور است به نحوی که طی 4 سال گذشته بیش از 70 هزار تن ریل مورد نیاز تمام طرح های راه آهن کشور در داخل تولید شده است.
خطیبی خودکفایی در عرصه طراحی، ساخت، اجرا و نظارت بر پروژه های ریلی از سوی مهندسین ایرانی را از دیگر افتخارات این صنعت بعد از انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: در حال حاضرساخت وتولید تجهیزات، ادوات و اقلام مورد نیاز ساخت راه آهن توسط بخش های مهندسی و دولتی داخل کشور انجام می شود.
وی از توان اجرایی و مهندسی کشور در ساخت سالانه هزار کیلومتر ریل خبر داد و افزود: در گذشته متوسط سالانه احداث ریل در کشور بین 70 تا 80 کیلومتر بوده است در حالی که متوسط سالانه ساخت ریل در حال حاضر 200 کیلومتر است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این رقم تا هزار کیلومتر هم خواهد رسید.
تصاویر
  • خودکفایی در احداث خطوط ریلی؛ مهمترین دستاورد بعد از انقلاب اسلامی این حوزه است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46