22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
رشد 3 برابري طول شبكه حمل و نقل بعد از انقلاب اسلامي
معاون وزير راه و شهرسازي:
 

رشد 3 برابري طول شبكه حمل و نقل بعد از انقلاب اسلامي

معاون وزير راه و شهرسازي از بهره برداري 430 كيلومتر مسير بزرگراهي از دهه مبارك فجر تا پايان سالجاري خبر داد و گفت:‌ با افزايش طول شبكه حمل و نقل كشور از 52 هزار كيلومتر پيش از انقلاب اسلامي به 150هزار كيلومتر در حال حاضر، شاهد رشد سه برابري احداث انواع راه ها بعد از انقلاب اسلامي در كشور هستيم.
ﺳﻪشنبه، 11 بهمن 1401 | Article Rating
به گزارش مديريت ارتباطات و اطلاع رساني شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، خيراله خادمي ضمن تبريك دهه مبارك فجر انقلاب اسلامی روند ساخت و توسعه شبكه حمل و نقل كشور را رو به رشد و قابل توجه اعلام كرد و گفت:‌ از گذشته تا كنون يكي از مهمترين پايه هاي توسعه در هر كشور ساخت انواع راه ها است و اين مهم در كشور با احداث مسيرهاي آزادراهي، توسعه شبكه ريلي و تكميل كريدورهاي ترانزيتي با جديت و برنامه ريزي در اين سال ها دنبال مي شود.
خادمي از افتتاح 430 كيلومتر مسير بزرگراهي از دهه مبارك فجر تا پايان سالجاري خبر داد و گفت: اين مسيرهاي بزرگراهي در 13 استان كشور به ارزش 8 هزار ميليارد تومان با تمركز بر تكميل كريدورهاي ترانزيتي و اتصال به كريدورهاي بين المللي، توسعه مناطق محروم و رفع گلوگاه هاي ترافيكي احداث شده است.
خادمي همچنين پيشرفت فيزيكي 95 درصدي دو ابر پروژه ريلي و آزادراهي كشور را يكي ديگر از اقدامات مهم در راستاي توسعه شبكه حمل و نقل اعلام كرد و ادامه داد: احداث آزادراه اصفهان- شيراز و خط آهن بستان آباد- خاوران در مراحل پاياني كار است و بخش اعظم كارهاي اجرايي آن ها به اتمام رسيده است و به محض مساعد شدن شرايط جوي و اتمام كارهاي باقيمانده آماده بهره برداري در آينده نزديك هستند.
وي خودكفايي در احداث پروژه هاي راهسازي و بومي سازي بسياري از تكنولوژي هاي ساخت را از مهمترين دستاوردهاي بعد از انقلاب سلامي دانست و گفت:‌ توانمندي و تخصص در ساخت خطوط راه آهن به ويژه در بخش روسازي بعد از انقلاب اسلامي خصوصا در دوره تحريم هاي ظالمانه عليه ايران، رشد چشمگيري يافت و كليه فرآيندهاي اجراي پروژه هاي راهسازي از طراحي تا اجرا و نظارت به وسيله مهندسين داخلي انجام مي شود. در اين زمينه آماده صدور خدمات فني به كشورهاي همسايه نيز هستيم.
مديرعامل شركت ساخت وتوسعه با اشاره به 150 كيلومتر طول شاهراه هاي جاده اي كشور پيش از انقلاب اسلامي ادامه داد: پيش از انقلاب اسلامي هيچ بزرگراهي در كشور موجود نبود و امروز اين رقم به 20 هزار كيلومتر بزرگراه در حال بهره برداري و 6 هزار كيلومتر مسير در دست اجرا رسيده است.
معاون وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: طبق برنامه ريزي صورت گرفته در آينده اكثر مسيرهاي شرياني كشور به صورت بزرگراه و آزادراه در دسترس هموطنان قرار مي گيرد.
خادمي رشد 18 برابري طول شبكه آزادراهي پس از انقلاب اسلامي را قابل توجه دانست و گفت: طول شبكه آزادراهي در حال بهره برداري از 150 كيلومتر پيش از انقلاب اسلامي به 2 هزار و 900 كيلومتر در حال حاضر رسيده است و برنامه بلند مدت در اين حوزه ساخت 10 هزار كيلومتر مسير آزادراهي در كشور است كه 2 هزار و 100 كيلومتر از اين ميزان در دست احداث قرار دارد.
وي در خصوص تكميل راه هاي روستايي بعد از انقلاب اسلامي توضيح داد و گفت: پيش از انقلاب اسلامي كمتر از هزار كيلومتر راه روستايي آسفالته در كشور موجود بود و بسياري از روستاها فاقد راه مناسب بودند كه در حال حاضر 122 هزار كيلومتر راه روستايي در كشور موجود است كه حدود 90 هزار كيلومتر آن آسفالته است.
تصاویر
  • رشد 3 برابري طول شبكه حمل و نقل بعد از انقلاب اسلامي
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46