به گزارش مديريت ارتباطات و اطلاع رساني شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، خيراله خادمي صبح امروز به منظور بازديد از روند اجراي زيرساخت هاي حمل و نقل به استان آذربايجان شرقي سفر كرد و طي نشستي با معاون عمراني استاندار نسبت به رفع برخي مشكلات ايستگاه راه آهن خاوران واقع در تبريز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.معاون وزير راه وشهرسازي راه آهن دوخطه بستان آباد- خاوران را بخشي از كريدور ريلي شرق به غرب كشور اعلام كرد و گفت: در حال حاضر زيرسازي اين محور 100 درصد پيشرفت فيزيكي دارد، ريلگذاري مسير تكميل شده است و در بخش روسازي نيز تنها عمليات تكميلي باقي مانده است .خادمي از تصويب 650 ميليارد تومان اعتبار براي اين طرح ريلي در سفر رييس جمهور به استان آذربايجان شرقي خبر داد و اظهار داشت: 370 ميليارد تومان از اين مصوبه تاكنون تخصيص يافته است و با توجه به پيشرفت فيزيكي پروژه در صورت تخصيص 300 ميليارد تومان باقيمانده، اين خط ريلي ظرف يك ماه آماده بهره برداري مي شود.وي اعتبار هزينه شده تاكنون را 1500 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: در حال حاضر 600 ميليارد تومان اعتبار نيز براي پرداخت بدهي ها به پيمانكار و مشاورين پروژه مورد نياز است.مديرعامل شركت ساخت وتوسعه با تاكيد بر احد اث طولاني ترين تونل راه آهن كشور به طول 2 هزار و 800 متر در راه آهن بستان آباد- خاوران ادامه داد: در زمينه ساخت سازه هاي اين محور روش هاي نوين با استفاده از ابزار و امكانات بومي و دانش مهندسين ايراني به كار رفته كه در نوع خود مثال زدني است.وي ادامه داد: احداث پل قوسي باسمنج به طول يك كيلومتر با استفاده از روش پيشراني تدريجي يكي از روش هاي اجرايي است كه براي اولين بار در احداث پلي در قوس استفاده شده است.وي استفاده از ابزار دقيق براي رفتار سنجي دقيق تغييرات ساختاري در احداث تونل ها، استفاده از بالشتك هاي بزرگ مقياس در ساخت پل ها و استفاده از ريل ملي را براي اولين بار در راه آهن بستان آباد- خاوران از ويژگي هاي قابل ذكر اين پروژه اعلام كرد.معاون وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اهتمام شركت ساخت وتوسعه بر تكميل هرچه سريع تر اين راه آهن بيان كرد: راه آهن بستان آباد- خاوران به طول 44 كيلومتر بخشي از كريدور ريلي ترانزيتي شرق به غرب است كه علاوه بر مزاياي ترانزيت بين المللي، موجب كاهش 5 ساعت از زمان سفر از تهران به تبريز و افزايش ظرفيت هاي ترانزيتي معادل 7 ميليون تن بار و 2 ميليون نفر مسافر در سال مي شود.وي ادامه داد: در آينده با اتصال به خط آهن تبريز- صوفيان شاهد افزايش ظرفيت، تسهيل و تسريع در انتقال بار و مسافر در كريدور ريلي شرق به غرب خواهيم بود.خادمي در اين سفر همچنين از ايستگاه راه آهن خاوران بازديد كرد و در اين خصوص گفت: در طراحی این ایستگاه به موضوعات اقلیم و توپوگرافی منطقه توجه شده است و ایستگاه را به یک عنصر شاخص شهری و توریستی تبدیل کرده است. استفاده از عناصر معماری بومی و بکارگیری تکنولوژی روز دنیا فضایی سرشار از پویایی، تنوع رنگ، دید و منظر و اختلاف سطوح به وجود آمده موجب شده است هنر معماری ایرانی، زیبایی های خاص خود را به نمایش مي گذارد.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....