22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
تحول در ترانزیت ملی و بین المللی با احداث بیش از 2 هزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور
معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها:
 

تحول در ترانزیت ملی و بین المللی با احداث بیش از 2 هزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها در سومین روز از نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته خبر داد: در حال حاضر 2 هزار و 315 کیلومتر مسیر راه آهن تحول زا در شبکه ریلی کشور در 5 اولویت اجرایی در حال ساخت است و تا پایان سال مالی آینده نیز 407 کیلومتر دیگر به شبکه ریلی کشور افزوده خواهد شد که رکورد قابل توجهی در بهره برداری ریلی طی یکسال در این حوزه به ثبت می رسد.
ﺳﻪشنبه، 29 آذر 1401 | Article Rating
به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عباس خطیبی از احداث 5 ابر پروژه ریلی در کشور با هدف تحول ترانزیت ملی و بین المللی خبر داد و گفت: احداث راه آهن چابهار-زاهدان به طول 628 کیلومتر، زاهدان-بیرجند-مشهد به طول 760 کیلومتر، راه آهن دورود- خرم آباد- اندیمشک به طول 333 کیلومتر، راه آهن شیراز- بوشهر به طول 424 کیلومتر و راه آهن رشت- آستارا به طول 170 کیلومتر پروژه های مهم کشور در کریدورهای ریلی شمال- جنوب، شمال- جنوب شرق کشور و غرب به شرق کشور هستند که با اتصال به بنادر مهم در شمال و جنوب و همچنین مرزها نقش مهمی در تکمیل شبکه ریلی داخلی و اتصال به مسیرهای ریلی بین المللی دارند.
وی ادامه داد: این پروژه ها نقش مهمی در افزایش ظرفیت های شبکه ریلی کشور و ترانزیت بین المللی دارد و برای رسیدن به این هدف باید 2 هزار و 700 کیلومتر مسیر ریلی جدید احداث شود تا کریدورهای اصلی ریلی کشور تکمیل شود و ظرفیت های بالقوه ترانزیتی کشور بالفعل گردد.
معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها از بهره برداری از 5 مسیر ریلی در کشور تا پایان سال مالی آینده خبر داد و گفت: یکی از این اولویت ها در مسیر زاهدان- خاش به طول 155 کیلومتر به تازگی به بهره برداری رسیده است و 407 کیلومتر دیگر در چهار مسیر ریلی به ترتیب اولویت تا سال آبنده به بهره برداری می رسد.
خطیبی ادامه داد: بهره برداری از راه آهن بستان آباد- خاوران در ادامه راه آهن میانه- تبریز به طول 44 کیلومتر قبل از پایان سالجاری به عنوان دومین مسیر ریلی در سال 1401 به بهره برداری می رسد.
وی بهره برداری از راه آهن رشت- کاسپین به عنوان بخشی از کریدور شمال- جنوب را اولویت بعدی افتتاح اعلام کرد و گفت: این مسیر ریلی در ادامه راه آهن قزوین- رشت ساخته می شود و طبق برنامه ریزی تا خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد که از نظر ترانزیت و حمل و نقل ترکیبی یکی از ضروریات توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور است.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها راه آهن میانه-اردبیل به طول 175 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 78 درصد و راه آهن همدان- سنندج در ادامه مسیر ریلی تهران- همدان را دیگر پروژه های ریلی قابل افتتاح تا نیمه دوم سال آینده اعلام کرد.
خطیبی همچنین خودکفایی صنعت ریلی کشور را با اتکا به توان مهندسان ایرانی و با استفاده از ریل و ادوات تولید ملی را افتخاری برای این عرصه دانست و افزود: طی چند سال اخیر صنعت ساخت راه آهن در کشور در بسیاری از موارد با توان و تخصص مهندسین داخلی و با استفاده از ریل ملی و سایر ادوات تولید داخل پیشرفت قابل توجهی کرده است و این امکان فراهم شده تا بدون وابستگی به سایر کشورها اقدامات لازم برای توسعه خطوط ریلی در کشور انجام شود و زمینه صدور خدمات فنی برای ساخت راه آهن در کشورهای همسایه نیز فراهم شود.
تصاویر
  • تحول در ترانزیت ملی و بین المللی با احداث بیش از 2 هزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46