معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در این محور ۵۵۰ کیلومتری حدفاصل شیراز تا بندرعباس از شیراز تا لار حدود ۱۶۰ کیلومتر تبدیل به بزرگراه شده است و هم اکنون زیربار ترافیکی قرار دارد. از جهرم به لار و از آنجا به بندرعباس نزدیک به ۳۹۰ کیلومتر است که ۱۵۵ کیلومتر آن اکنون پیمانکار دارد و عملیات اجرایی آن در بخش فارس و لارستان در حال انجام است. از این مسیر چهارخطه ۳۹۰ کیلومتری ۱۱۵ کیلومتر آن به اتمام رسیده است و ۱۲۰ کیلومتر از این محور در حال مطالعه است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: پیشبینیها حاکی از آن است که سالانه بین ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر از این محور میتواند به اتمام برسد.
خادمی افزود: در بازدیدی که از این محور انجام شد، ۸۰ کیلومتر کل محور پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است و عملا برای آسفالت آماده شده است و تا بهار سال آینده ۸۰ کیلومتر از این محور به اتمام میرسد. در برنامه است تا در چهار سال آینده کل محور ۳۹۰ کیلومتری به پایان برسد.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه ۲۷۰ کیلومتر از این محور باقیمانده است، برآورد این است که ۳ هزار میلیاردتومان اعتبار برای تکمیل این محور موردنیاز است و بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شده است از محل منابع بانکی ماده ۵۶ افزایش اعتبار داشته باشد.
خادمی تاکید کرد: توان اجرایی پیمانکاران برای اتمام این پروژه بسیار بالاست. امید است تا این پروژه با تامین مالی مناسب در چهار سال آینده به اتمام برسد. با توجه به وجود صنایع و بنادر بزرگ در استان هرمزگان درخواست این است که مراکز صنعتی و نفتی به تکمیل این محور، یاری برسانند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید مجدد به اهمیت این محور و وجود تاسیسات مهم نفتی که در استان هرمزگان فعال شده است، این محور را مسیری مهم و کم ترافیک برای تردد از جنوب به مرکز و بالعکس برشمرد.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....