22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
معاون وزير راه  وشهرسازي: پيشرفت فيزيكي 90 درصدي زيرسازي راه آهن ميانه- اردبيل
در بازديد رييس جمهور از زيرساخت هاي حمل و نقل استان اردبيل مطرح شد
 

معاون وزير راه وشهرسازي: پيشرفت فيزيكي 90 درصدي زيرسازي راه آهن ميانه- اردبيل

معاون وزير راه وشهرسازي در بازديد از پروژه هاي زيرساختي استان استان اردبيل گفت: راه آهن ميانه- اردبيل به دليل واقع شدن در مسير كوهستاني يكي از سخت‌ترين و در عين حال فني‌ترين پروژه‌‌هاي ريلي در حال اجراي كشور است كه پيشرفت فيزيكي زيرسازي آن 90 درصد است.
شنبه، 01 آبان 1400 | Article Rating

به گزارش روابط عمومي شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، معاون وزير راه و شهرسازي از بازديد رييس جمهور و وزير راه و شهرسازي از راه آهن ميانه- اردبيل و محور اردبيل- سرچم در سفر به استان اردبيل خبر داد.

خيراله خادمي راه آهن ميانه- اردبيل را به دليل واقع شدن در مسير كوهستاني يكي از سخت‌ترين و در عين حال فني‌ترين پروژه‌‌هاي ريلي در حال اجراي كشور اعلام كرد و گفت: اين مسير ريلي بخشي از راه آهن ميانه- اردبيل- پارس آباد به طول 175 كيلومتر است و با هدف اتصال استان اردبيل به شبكه ريلي كشور و تسهيل عبور و مرور مسافرين، توسعه استان اردبيل، افزايش ايمني، كاهش مصرف سوخت و حمل مواد اوليه مورد نياز كارخانه ذوب آهن اردبيل از بنادر جنوبي در حال احداث است.

وي پيشرفت فيزيكي كل اين پروژه را  حدود 77 درصد اعلام كرد و گفت:‌  در حال حاضر اين محور ريلي در بخش زيرسازي 90 درصد و در بخش روسازي 41 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص ابنيه فني اين پروژه توضيح داد و گفت: در طول مسير راه آهن ميانه- اردبيل 62 دستگاه تونل به طول 32 كيلومتر، 29 دستگاه پل خاص به طول حدود 5 كيلومتر و 143 دستگاه گالري به طول بيش از 7 كيلومتر احداث مي شود و بيش از 35 ميليون متر مكعب عمليات خاكي در آن صورت گرفته است.

خادمي پيشرفت فيزيكي ايستگاه اردبيل را 64 درصد اعلام كرد و افزود: در حال حاضر پيشرفت فيزيكي ساختمان اصلي ايستگاه 98 درصد و ساختمان هاي فاز اول بهره برداري 82 درصد است.

وي اعتبار هزينه شده در اين پروژه را حدود 2 هزار و 800 ميليارد تومان دانست و افزود: ارزش روز اين پروژه بيش از 9 هزار ميليارد تومان برآورد مي شود و به منظور اتمام عمليات اجرايي آن بيش از 1800 ميليارد تومان اعتبار مورد نياز است.

مديرعامل شركت ساخت وتوسعه تاكيد كرد: در صورت تامين اعتبار مورد نياز عمليات اجرايي اين پروژه در سال آينده تكميل و پروژه آماده بهره برداري مي شود.

وي در ادامه اين سفر از بازديد محور اردبيل- سرچم خبر داد و گفت: اين محور نزديك ترين مسير ارتباطي استان اردبيل به شبكه آزادراهي كشور و اصلی‌ترین کریدور ارتباطی استان به مرکز کشور محسوب  مي شود و به همين خاطر از ترافیک قابل توجهی برخوردار است.

خادمي اضافه كرد: اين محور 178 كيلومتر است كه 19 كيلومتر آن زير عبور قرار دارد، 116 كيلومتر در دست اجرا و 43 كيلومتر در دست مطالعه است.

 مديرعامل شركت ساخت وتوسعه اعتبار هزينه شده در اين پروژه را بيش از 198 ميليارد تومان اعلام كرد.

معاون وزير راه و شهرسازي اين محور را موجب توسعه استان در تمام ابعاد صنعتي، گردشگردي، اقتصادي و فرهنگي عنوان كرد و اظهار داشت: ايجاد اشتغال در منطقه حين ساخت و بهره برداري، افزايش ايمني و فوايد زيست محيطي ناشي از كاهش مصرف سوخت و... از ديگر مزاياي بهره برداري از اين پروژه است.

وي يادآور شد: محور اردبيل- سرچم داراي 13 دستگاه تونل به طول 6 كيلومتر، 24 دستگاه پل و 11 دستگاه زيرگذر است.

تصاویر
  • معاون وزير راه  وشهرسازي: پيشرفت فيزيكي 90 درصدي زيرسازي راه آهن ميانه- اردبيل
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46