به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی از اتمام ریلگذاری راه آهن همدان- سنندج خبر داد و گفت: این مسیر به طول تقریبی 151 کیلومتر به عنوان بخشی از طرح ملی احداث راه آهن تهران-همدان-سنندج است که بخش تهران-همدان آن در سال 1396 افتتاح شده است. وی ادامه داد: عملیات ریلگذاری این مسیر ریلی از دو سمت همدان و سنندج همزمان آغاز شد و صبح امروز با تکمیل ریلگذاری در نقطه تلاقی اتصال ریلی برقرار شد. معاون وزیر راه و شهرسازی از تامین ریل ملی در این خط خبر داد و گفت: 19 هزار تن ریل تولید شده در کارخانه ذوب آهن اصفهان در این پروژه به کار رفته است. خادمی اتصال دو مرکز استان به شبکه ریلی کشور را از مزایای راه آهن همدان- سنندج دانست و گفت: اتصال سنندج به شبکه راه آهن سراسری از طریق همدان و تهران، امکان توسعه پروژه در آینده و اتصال آن به استان های آذربایجان غربی، شرقی و کرمانشاه، جذب بخش قابل توجهی از ترافیک جاده ای برای جا به جایی بار و مسافر، توسعه صنعت گردشگری در منطقه و اشتغال زایی از دیگر مزایای احداث این خط آهن است. مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در خصوص عملیات اجرایی باقیمانده پروژه اظهار داشت: تکمیل بخشی از تقاطع های غیرهمسطح، تکمیل ساختمان خطوط ایستگاهی و عملیات تکمیل روسازی این محور ریلی باقی مانده است که نیازمند 11 هزار میلیارد ریال اعتبار است. معاون وزیر راه وشهرسازی پیشرفت فیزیکی کل ایستگاه های مسیر را 84 درصد اعلام کرد و افزود: این مسیر ریلی دارای 7 ایستگاه است که در فاز اول سه ایستگاه سنندج، دهگلان و قروه با پیشرفت فیزیکی کل حدود 85 درصد تکمیل و به بهره برداری می رسد. شایان ذکر است: راه آهن همدان - سنندج در سه قطعه طراحی شده است، از لحاظ توپوگرافي منطقه اين مسیر ريلي 14 درصد در کوهستان، 20 درصد در تپه ماهور و 66 درصد در دشت واقع شده است. دارای 46 دستگاه تقاطع، 29 دستگاه پل بزرگ و 411 دستگاه پل کوچک است. اين خط ريلي در سال بيستم بهره برداري قابليت بهره برداری سالانه ۳ میلیون تن بار و 700 هزار نفر مسافر را در سال دارا است.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....