به گزارش روابط عمومي شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، معاون وزير راه وشهرسازي از بازديد رييس جمهور در ششمين سفر استاني هيات دولت از راه آهن شيراز- بوشهر خبر داد و گفت: اين مسير ريلي با هدف ايجاد كريدور ترانزيتي ريلي از جنوب به سمت شمال كشور طراحي شده است و با اتصال بندر بوشهر به شبكه راه آهن كشور بهره مندي از پتانسيل هاي گسترده زيرساخت هاي انرژي در مناطق بوشهر و عسلويه با استفاده از بستر شبكه ريلي كشور را فراهم مي كند.
خادمي با بیان اینکه این پروژه ریلی 11 قطعه دارد اظهار داشت: این خط ریلی از شیراز تا بوشهر 450کیلومتر طول دارد و از بوشهر تا عسلویه نیز به طول 205 کیلومتر در مرحله بعدی ساخته خواهد شد.
وي ادامه داد: در حال حاضر زيرسازي 100 كيلومتر از سمت شيراز با پيشرفت فيزيكي 45 درصدي در سالجاري آغاز شده است و زيرسازي بخشي از محور نيز از سمت بوشهر در مناطق كوهستاني به طول 25 كيلومتر با پيشرفت فيزيكي 20 درصد در حال اجرا است.
معاون وزير راه وشهرسازي اتصال عسلويه به شبكه سراسري ريلي را از ديگر اهداف اين راه آهن اعلام كرد و گفت: اتصال منطقه پارس جنوبي به منظور انتقال سريع و ايمن تجهيزات و تاسيسات بالادستي به منطقه عسلويه و انتقال محصولات توليدي به داخل كشور و اتصال ريلي حداكثري شهرها و مراكز جمعيتي در استان هاي فارس و بوشهر از ديگر مزاياي بهره برداري از اين خط ريلي است.
وي يادآور شد: تكميل اين پروژه با تزريق به موقع اعتبار روند بهتري را طي مي كند و از آنجا كه بخشي از اين پروژه در استان بوشهر در شرايط خاص و ويژه كوهستاني واقع شده است و در طول 25 كيلومتر داراي 5.5 كيلومتر پل و تونل است در نتيجه عمليات اجرايي در اين منطقه ويژه و نيازمند اعتبار بيشتري است.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....