22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
بهسازی ده آزادراه در اولویت قرار گرفت
معاون وزیر راه و شهرسازی:
 

بهسازی ده آزادراه در اولویت قرار گرفت

معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه اولویت بندی بهسازی آزادراه و احداث کریدورهای آزادراهی جدید گفت: بیش از 4 هزار و 500 میلیارد تومان برای بهسازی 10 آزادراه اولویت دار طی دو سال آینده اعتبار مورد نیاز است و پنج آزادراه قم- کاشان، قزوین- رشت، زنجان- تبریز، قزوین- زنجان وکاشان- نظنز- اصفهان در اولویت بهسازی قرار دارد.
پنجشنبه، 18 شهریور 1400 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بهسازی و ترمیم رویه آزادراه های کشور و ترسیم افق افزایش و توسعه شبکه آزادراهی به ده هزار کیلومتر، صبح امروز جلسه ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون ساخت و توسعه آزادراه ها و مدیران این حوزه به منظور اولویت بندی بهسازی آزادراه ها و احداث کریدورهای جدید آزادراهی برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تسریع در ترمیم روسازی آزادراه های کشور گفت: طبق استانداردهای موجود باید 3 تا 6 درصد ارزش روز هر آزادراه صرف بهسازی و نگهداری از آن شود اما در حال حاضر 15 درصد از درآمدهای آزادراهی برای نگهداری صرف می شود که با استفاده از روش های نوین در ساخت روسازی آزادراه ها باید هزینه های نگهداری را کاهش داد.  

وی ادامه داد: در این اولویت بندی بهسازی، 10 آزادراه در نظر گرفته شده است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سه اولویت بندی در دوره 6 ساله انجام خواهد شد.

خادمی از پنج آزادراه در اولویت بندی اول نام برد و گفت: آزادراه قم- کاشان، قزوین- رشت، زنجان- تبریز، قزوین- زنجان و کاشان- نظنز- اصفهان در اولویت اول قرار دارد و برای بهسازی آزادراه ها حدود 4 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی احداث کریدورهای آزادراهی جدید را بخش دیگری از مباحث این جلسه اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به اهمیت توسعه شبکه حمل و نقل در شرق و جنوب، اتصال چابهار به مرکز و شمال کشور و کشورهای افغانستان و تاجیکستان از طریق شبکه آزادراهی این بخش اولویت اصلی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اتصال شمال شرق به جنوب غرب، اتصال شمال غرب به بندر امام خمینی در جنوب کشور و تکمیل شبکه آزادراهی در محورهای ترانزیتی و استراتژیک بخش دیگری از برنامه ها است.

خادمی تاکید کرد: در برنامه ریزی برای کریدورهای آزادراهی جدید، روان سازی ترافیک، ایجاد مراکز جمعیتی، اکوتوریسم مناطق عبوری و توسعه شبکه ترانزیتی کشور در اولویت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به افق افزایش و توسعه شبکه آزادراه های کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۲۷۶۰ کیلومتر طول شبکه آزادراهی موجود، ۱۲۰۰ کیلومتر در دست ساخت و ۴۸۰۰ کیلومتر طول طرح های پیشنهادی آزادراهی کشور است که با احداث و بهره برداری از این طرح ها طول کل شبکه آزادراهی کشور به ۸هزار و ۷۶۰ کیلومتر افزایش می یابد.

تصاویر
  • بهسازی ده آزادراه در اولویت قرار گرفت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46