به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، عباس خطیبی از اتمام عملیات نصب عرشه فلزی پل باسمنج به روش پیشرانی واقع در راه آهن میانه- تبریز خبر داد. معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها گفت: پل باسمنج با ۲۰ دهانه ۵۰ متری به طول هزار متر بزرگترین پل این محور است که ارتفاع پایه آن از کف زمین ۴۰ متر است. وی ادامه داد: این پل دارای قوس 800 متری است و بر روی دره باسمنج با سیستم شمع و سرشمع، پایه های بتن آرمه و دال عرشه فلزی احداث شده است. خطیبی با تاکید بر وزن بالای صندوقه های این پل اظهار داشت: تیرورق های باکس این پل وزنی حدود 3900 تن دارد و با توجه به قرار گرفتن این پل در قوس، عملیات اجرایی آن یکی از سخت ترین بخش های ساخت این محور ریلی به حساب می آید. معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها در ادامه توضیح داد: این پل دارای 162 صندوقه به وزن3900 تن است و در آن 1360 تن آرماتور به کار رفته است. وی افزود: پل بزرگ باسمنج به روش پیشرانی از دو سمت احداث شده است و عملیات اجرایی آن با توجه به سنگینی کار و پیچیدگی های ساخت از تیرماه سال گذشته آغاز و خردادا ماه سالجاری به اتمام رسید که در نوع خود به لحاظ فن آوری، مشخصات فنی، سرعت عمل و اجرا و کیفیت بی نظیر است.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....