به نام آفریننده زیبایی ها
امسال نیز در حالی به استقبال روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی می رویم که جامعه بشری بیش از یکسال زندگی در محدودیت های ارتباطی کرونایی را تجربه کرده است. پاندومی کرونا علیرغم همه خطرات و تهدیدها به ما انسانها آموخت که برای ادامه بقا و رشد و توسعه نیازمند ارتباط هستیم. در جریان ارتباطات است که تجربیات و دانش هابه اشتراک گذاشته می شود، د ر این جریان است که عشق و مهرورزی تبادل می شود و در ارتباط است که انسان به مقام انسانیت می رسد همان راهی که پیامبران و اولیاء الهی طی کردند.
در همین دوران زیست کرونایی کوچی اجباری از ارتباط واقعی به ارتباط مجازی را شاهد بودیم، ارتباطی که شاید بدون این پاندومی اهمیتش به درستی درک نمی شد.
تغییر شیوه آموزش حضوری به آموزش آنلاین، برگزاری سمینارها و جلسات و دیدارها در فضای مجازی، گپ و گفت های خانوادگی و دوستانه و حتی اداری در گروه های اپلیکیشنی، تقویت ورشد اقتصاد و تجارت الکترونیک ، تثبیت و ارتقاء جایگاه رسانه های مجازی و... نشانگر اهمیت ارتباط مجازی در تداوم مسیررشد و توسعه جامعه بشری است. اقبال عمومی از فضای مجازی سرآغازی شد برای توسعه ارتباطات، پاسخگویی وگفتگوی بیشتر بین سازمان ها و مردم و در نتیجه ایجاد تعامل بیشتر.
از این رو روابط عمومی می بایست خود را با شرایط جدید وفق داده و همچون گذشته در توسعه ارتباط و تعامل بین سازمان و ذینفعان نقشی اساسی ایفا کند. ایجاد و توسعه ارتباطات و اطلاع رسانی مجازی با بهره گیری از فناوری های نوین و ابزارهای جدید و استفاده از روش های خلاقانه و اثرگذار کلید موفقیت روابط عمومی در این دوره است. به امید آن که ثمره این ارتباط و تعامل در رشد اجتماعی، اقتصادی، محیط زیست و توسعه پایدار ایران عزیزمان بیش از پیش اثر بخش واقع شود.
اینجانب روز ارتباطات و روابط عمومی را به همه فعالان و دست اندرکاران عزیز عرصه اطلاع رسانی به ویژه همکاران خویش در روابط عمومی که خدمت خود را فقط یک شغل ندانسته و با شوق و علاقه وصف ناپذیر به مخاطبان خود عشق ورزیده و روحشان با ایستایی و سکون منافات دارد تبریک عرض نموده و از تلاش وافر این عزیزان در آگاهی بخشی به جامعه و ایجاد امید و نشاط بین کارکنان شرکت ساخت تقدیر و تشکر می نمایم.
مسعود جهانی – رئیس روابط عمومی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور