به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، محمود رضا کی منش در خصوص طراحی آزادراه غدیر گفت: تغییر حدود 65 درصد مسیر با توجه به ملاحظات زیست محیطی و رعایت دست کاشت های منابع طبیعی جنوب غرب استان البرز یکی از اصلی ترین مسائل اولیه در طراحی آزادراه بود و در ادامه کاهش هزینه های احداث با حذف تونل در قطعه دو و عبور دادن مسیر با شیب ملایم و در نهایت افزایش ظرفیت و آمادگی لازم در مقابله با انواع تهدیدها و شرایط بحرانی از دیگر موارد شاخص در فاز طراحی این ابر پروژه است.
وی رعایت موارد ایمنی در پروژه را یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید دانست و افزود: در این آزادراه بکارگیری رویکرد نوین در طراحی با عنوان راه بخشنده با آخرین استانداردهای بین المللی، استفاده از حفاظ بتنی- مفصلی در آزادراه برای اولین بار در کشور و حذف پایه میانی پل های بزرگ و افزایش ایمنی از دیگر موارد رعایت شده در این پروژه است.
کی منش تعریف سیستم مدیریت کیفیت را یکی از اولویت های اجرا در شروع پروژه معرفی کرد و گفت: تضمین کیفیت و تعامل آن با کنترل کیفیت برای اولین بار در آزادراه غدیر اجرایی شد و با رعایت شاخص های فنی و هزینه ها، با هماهنگی آزمایشگاه مادر پروژه کنترل کیفیت عملیات اجرایی صورت گرفت.
وی با اشاره به وجود چالش های فنی و مهندسی در پروژه ادامه داد: مباحث مرتبط با تملک اراضی و آزادسازی زمین های کشاورزی از یک سو و بالا بودن سطح آب های زیرزمینی در عمق یک متری از سطح زمین و مشکلات و مسائل زیست محیطی قطعه دوم و وجود مصالح گچی و نمکی در حوالی رودشور و فقر مصالح و معادن مناسب برای اجرای عملیات از سوی دیگر مشکلات بر سر راه اجرای این شریان حیاتی برای پایتخت و استان البرز بود.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....