به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صبح امروز و در آستانه افتتاح آزادراه غدیر مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه به همراه وزیر راه و شهرسازی، استانداران قزوین، تهران، البرز و مرکزی و فرمانده پلیس راه کشور از این کریدور مهم ترانزیتی کشور بازدید کرد و در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت این شریان حیاتی برای تهران و البرز گفت: آزادراه غدیر بخشی از کریدور شرق به غرب، شمال به جنوب و بخشی از کریدور ترانزیت آسیایی است که موجب تسهیل تردد خودروهایی که از استان های شمال غربی و غرب کشور با عبور از تهران به سمت جنوب شرق و شمال شرق می روند ، می شود.
وی گفت: این آزادراه یکی از پروژههای مهم کشور است که در یک زمانبندی فشرده با سرمایه گذاری بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان در عرض پنج سال اخیر کار شده است و اولین پروژه در مقیاس ملی است که در یک دولت از ایده تا بهره برداری اجرا شده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی احداث این آزادراه را بر پایه توان داخلی و دانش مهندسین ایرانی دانست و اظهار داشت: در آزادراه غدیر همه تجهیزات داخلی است و طراحی و اجرا توسط متخصصان داخلی انجام شده است.
خادمی در خصوص مزایای بهره برداری از این پروژه توضیح داد و گفت: آزادراه غدیر با کاهش 60 کیلومتری طول مسیر زمان سفر برای خودروهای سبک را 90 دقیقه و خودروهای نیمه سنگین را 110 دقیقه کاهش می دهد. پیش بینی می شود مصرف بنزین 700 میلیون لیتر و گازوییل 1600 میلیون لیتر در دوره بیست ساله بهره برداری کاهش می یابد و آلاینده های زیست محیطی نیز 5.4 میلیون تن کاهش خواهد یافت.
وی افزایش طول شبکه آزادراهی کشور را یکی از اولویت های اساسی اعلام کرد و افزود: طول کل آزادراه کشور ۲۵۰۰ کیلومتر است و تا سال ۱۴۰۰ میزان ۶۶۰ کیلومتر به این مسیر اضافه میشود و به این ترتیب با افزایش 25 درصدی، طول شبکه آزادراهی به 3100 کیلومتر ارتقا می یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت فیزیکی بالای 85 درصدی تعدادی از آزادراه ها خبر داد و بیان داشت: در سال آتی نیز چندین آزاد راه دیگر به بهره برداری خواهد رسید که در شبکه آزادراهی کشور تاثیر مهم و بسزایی خواهند داشت.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....