22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
آزادراه تبریز- ارومیه دروازه توسعه ترانزیت کالا و مسافر در منطقه
سفر وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان شرقی
 

آزادراه تبریز- ارومیه دروازه توسعه ترانزیت کالا و مسافر در منطقه

خادمی از سفر وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان شرقی و بازدید از زیرساخت های حمل و نقل این استان خبر داد و گفت: آزادراه تبریز- ارومیه با ایجاد دروازه نوین در اتصال کریدورهای اصلی ترانزیت کالا و مسافر با کشورهای شرقی دریای مدیترانه از طریق گمرک سرو، نوید بخش تحول شگرف تاریخی در اقتصاد فرا منطقه ای است و کاهش قابل توجه فاصله و زمان سفر بین مراکز استان های آذربایجان شرقی و غربی به کمتر از نصف مسیرهای فعلی را به همراه دارد.
ﺳﻪشنبه، 02 دی 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی  از سفر وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان شرقی و بازدید از زیرساخت های حمل و نقل این استان خبر داد.

معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص آزادراه تبریز- ارومیه گفت:‌ آزادراه تبریز- ارومیه به طول 162 کیلومتر در دو بخش طراحی شده است که بخش شرقی به آزادراه زنجان- تبریز و بخش غربی به کمربندی غربی تبریز متصل می شود. این آزادراه در بخش جنوبی تبریز موجب می شود مسافرانی که از سمت زنجان به مقصد ارومیه و یا مرند و بازرگان در حرکتند به داخل شهر تبریز وارد نشوند.

خادمي از بهره برداری قطعات 1، 2 و 4 این پروژه خبر داد و افزود: این سه قطعه به طول 71 کیلومتر زیر عبور قرار دارد. قطعه3 این آزادراه به طول 17 کیلومتر با داشتن 4400 متر تونل در حال اجرا است و قطعه 5 به طول 42 کیلومتر در مرحله مطالعات قرار دارد و گزارش ها و نقشه های اجرایی آن تهیه شده است.

وی ادامه داد:  قطعه6 به طول 32 کیلومتر به صورت یک نیم حلقه در حاشیه غربی شهر تبریز قرار دارد و آزادراه زنجان- تبریز را به قطعه 5 آزادراه ارومیه- تبریز و مرند- بازرگان متصل می کند.

معاون وزیر راه وشهرسازی تکمیل بخش های باقی مانده این پروژه را جزو پرهزینه ترین قطعات آزادراه اعلام کرد و گفت: تکمیل قطعات دیگر این آزادراه تنها با حمایت از سرمایه گذاران بخش غیردولتی و ایجاد انگیزه های مالی متناسب با سرمایه گذاری محقق می شود.

خادمی بهره برداری از آزادراه تبریز- ارومیه را موجب کاهش فاصله و زمان سفر بین مراکز استان های آذربایجان شرقی و غربی و افزایش قابل ملاحظه ایمنی تردد دانست و افزود:‌ کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه تا 200 میلیارد ریال در سال، توسعه صنعت گردشگری و رونق سایر فعالیت ها و بخش های اقتصادی و در نتیجه افزایش رفاه و محرومیت زدایی از روستاها و سکونتگاه های منطقه از دیگر مزایای بهره برداری از این آزادراه است.

پیشرفت فیزیکی 18 درصدی ایستگاه راه آهن خاوران

وی در ادامه از بازدید وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه راه آهن خاوران در مسیر ریلی بستان آباد - تبریز  خبر داد و گفت: شهر تبریز از سوی سازمان جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی بافت فرش مشهور است و با توجه به این عنوان و شهر تبریز که مرکز صنعت و هنر است، ایستگاه راه‌آهن خاوران با الهام از فرش تبریز طراحی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی  از قرار داشتن این ایستگاه در داخل شهر تبریز گفت و اضافه کرد:‌ به علت شکل خاص و خطی شهر تبریز این ایستگاه از مرکز شهر 15 کیلومتر فاصله دارد که با تکمیل شدن این ایستگاه شهر تبریز اولین شهر ایران است که دارای دو ایستگاه راه آهن مستقل می شود.

خادمی پیشرفت فیزیکی این ایستگاه را بیش از 18 درصد ذکر کرد و ادامه داد:‌ این ایستگاه در زمینی به مساحت 23 هکتار احداث می شود و مجموع زیربناهای ایستگاه بیش از 9 هزار متر مربع است.

وی افزود: ساختمان اصلی ایستگاه 3 هزار 665 متر مربع مساحت دارد و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی آن معادل 13 درصد است.

تصاویر
  • آزادراه تبریز- ارومیه دروازه توسعه ترانزیت کالا و مسافر در منطقه
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46