به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مهدی صیدگر ضمن اعلام این خبر گفت: راه آهن خواف- هرات از ایستگاه خواف در محور بافق- مشهد شروع و پس از عبور از4 ایستگاه و طی کردن 78 کیلومتر به مرز ایران و افغانستان می رسد. از آنجا ادامه مسیر می دهد و بعد از 62 کیلومتر و عبور از ایستگاه غوریان به روزنک می رسد.
وی طول ریلگذاری شده با احتساب خطوط ايستگاهي مسير را 160 کیلومتر اعلام کرد و افزود: در این پروژه 19 هزار تن ریل، 72 دستگاه سوزن و 265 هزار قطعه تراورس و پابند و 350 هزار متر مکعب بالاست به کار رفته است.
مدیرکل ساخت روسازی راه آهن استفاده از تولیدات ملی در سیستم های ارتباطی مسیر را یکی دیگر از نقاط قوت احداث این پروژه برشمرد و گفت: به منظور افزایش ایمنی ناوگان و برقراری ارتباط در مسیر با استفاده از توان شرکت های داخلی سیستم ارتباطی ACCES و SDH به کار رفته است که تا پیش از این از خارج کشور تامین می شد.
صیدگر اظهار داشت: راه آهن خواف- هرات اولین پروژه ریلی کشور است که احداث بخش برون مرزی آن در ادامه خط احداث شده در ایران با بهره مندی از توان فنی و مهندسی کشور و پیمانکاران داخلی در راستای تکمیل کریدور ریلی شرق به غرب صورت گرفته است.
وی اجرای روسازی در این خط ریلی را بالاستی با خطوط جوشکاری پیوسته مانند سایر خطوط و تراورس آن را از نوع بتنی پیش تنیده اعلام کرد.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....