به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شركت ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، مهدي صيدگر ضمن اعلام اين خبر گفت: براي اولين بار در كشور در راه آهن ميانه- اردبيل نخستين چرثقيل پانل گذاري ريلي طراحي و ساخته شد.
وي اجراي مكانيزه روسازي خطوط راه آهن را موجب افزايش چشمگير كيفيت روسازي خط و افزايش سرعت ريل گذاري دانست و افزود: به منظور استفاده حداكثري از توان مهندسي و توليدي داخل كشور در سال جهش توليد اين اقدام با همكاري يك شركت دانش بنيان و شركت جنرال مكانيك به عنوان پيمانكار پروژه در راه آهن ميانه- اردبيل محقق شد.
صيدگر از بهره برداري آزمايشي اين جرثقيل خبر داد و اظهارد اشت: عملكرد اين جرثقيل نشان دهنده دقت و قابليت اعتماد بيشتر اين دستگاه نسبت به نمونه خارجي آن است.
وي ادامه داد: در فرآيند بهره برداري اوليه نقاط ضعف احتمالي دستگاه به دقت بررسي و اصلاحات لازم به منظور افزايش سرعت و كارايي انجام شد.
مديركل ساخت روسازي راه آهن صرفه جويي در هزينه ها را از ديگر مزاياي استفاده از اين جرثقيل ذكر كرد و افزود: صرفه جويي ساخت هر دستگاه جرثقيل پانل گذاري ريلي حدود يك ميليون يورو است كه در شرايط فعلي از منظر اقتصاد مقاومتي و جهش توليد بسيار حايز اهميت است.
صيدگر از طراحي و ساخت يك دستگاه كشنده ريلي- جاده اي در داخل كشور خبر داد و اعلام داشت: اين دستگاه با هدف سير عملياتي ماشين آلات مكانيزه در طول خط طراحي و ساخته شده است كه ضمن صرفه جويي ارزي حدود 500 هزار يورو، اجراي فرآيند ريل گذاري مكانيزه و عمليات تكميلي روسازي را تسهيل مي كند. اين دستگاه براي اولين بر در فرآيند اجرايي خطوط جديد الااحداث به كار گرفته شده است.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....