22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
پيشرفت فيزيكي 80 درصدي محور دشت ارژن- تنگ ابوالحيات/ بهره برداري بيش از 30 كيلومتر راه و بزرگراه در استان بوشهر تا پايان سالجاري
معاون وزير راه و شهرسازي در بازديد از پروژه هاي زيرساختي استان هاي شيراز و بوشهر:
 

پيشرفت فيزيكي 80 درصدي محور دشت ارژن- تنگ ابوالحيات/ بهره برداري بيش از 30 كيلومتر راه و بزرگراه در استان بوشهر تا پايان سالجاري

معاون وزير راه و شهرسازي در بازديد از پروژه هاي زيرساختي استان هاي شيراز و بوشهرگفت: بزرگراه دشت ارژن- تنگ ابوالحيات به طول 21 كيلومتر یکی از مهمترین گلوگاه‌های ترافیکی درکریدور غرب به شرق است و طبق برنامه زمان بندي پيش بيني مي شود تا پايان سالجاري دو لايه آسفالت كل مسير انجام شود و محور تا بهار سال آينده زير عبور قرار گيرد.
چهارشنبه، 16 مهر 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شركت ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، خيراله خادمي صبح امروز به منظور بررسي روند اجراي زيرساخت هاي حمل و نقل شيراز و بوشهر به اين دو استان سفر كرد و در جريان روند  كار قرار گرفت.

خيراله خادمي در بازديد از محور دشت ارژن- تنگ ابوالحيات گفت: اين بزرگراه یکی از مهمترین گلوگاه‌های ترافیکی درکریدور غرب به شرق است که موجب ارتباط استان‌های شمالی و جنوبی و جنوب غربی کشور است.

وي طول اين محور را 21 كيلومتر اعلام كرد و گفت: سه كيلومتر ابتدايي مسير آسفالت شده است و باقيمانده مسير با پيشرفت فيزيكي 80 درصد در حال اجراست و طبق برنامه زمان بندي پيش بيني مي شود تا پايان سالجاري دو لايه آسفالت كل مسير انجام شود و محور  تا بهار سال آينده زير عبور قرار گيرد.

معاون وزير راه وشهرسازي در خصوص عمليات اجرايي دو دستگاه تونل اين محور به طول 625 متر توضيح داد وگفت : در حال حاضر لاينينگ 180متر يكي از تونل ها به اتمام رسيده است و لاينينگ بيش از 300 متر از تونل 445 متري مسير نيز پايان يافته است.

وي ادامه داد: اين محور داراي سه پل خاص به طول هاي 8.5متر، 35 متر و 25 متر است كه در مرحله تيرگذاري قرار دارند.

خادمي سخت بودن جنس سنگ ترانشه ها، ارتفاع خاكبرداري و نزديك بودن كابل فشار قوي به محل هاي خاكبرداري را از مشكلات حين اجرا دانست و اظهار داشت: سنگي بودن جنس زمين موجب افزايش زمان خاكبرداري و عمليات پيكور زني در مسير شد.

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه سفر از تونل محرم در مسير راه اصلي كازرون- كنارتخته بازديد كرد و گفت: مطالعات پروژه راه اصلی کازرون - کنارتخته ازطریق تونل محرم قبل از انقلاب اسلامی آغاز و پس از مدتی متوقف شد و مجددا از سال 1384در دستور کار قرارگرفت و تاکنون به دلائلی نظیر کمبود منابع مالی و کاهش تخصیص اعتبار طرح، فرازونشیب های متعددی داشته است.

 وي ادامه داد: ‌این محور شهر تاریخی کازرون را به جاده بوشهر  متصل می كند و اهالی شهر امید دارند که با ساخت این مسير ترانزيت عبوري از شيراز به سمت بوشهر از كازرون عبور كرده و بدين ترتيب رونق گذشته به اين شهر بازگردد.

معاون وزير راه و شهرسازي پيشرفت فيزيكي تونل محرم را 40 درصد اعلام كرد و افزود: اين تونل 2550 متر طول دارد كه تاكنون 1200 متر آن حفاري شده است و اميدواريم تا پايان سالجاري حفاري كل تونل به اتمام برسد.

خادمي در خصوص بزرگراه كنارتخته- دالكي به عنوان يكي ديگر از پروژه هاي راهسازي استان شيراز بيان داشت: اين بزرگراه به طول 18 كيلومتر بخشي از كريدور شمال- جنوب كشور است كه بندر بوشهر را به استان هاي مركزي و شمال كشور متصل مي كند و ساخت تقاطع و مسير دسترسي به منطقه فارياب را نيز شامل مي شود

وي ادامه داد: اين محور در دو قطعه طراحي شده است كه قطعه اول به طول 12 كيلومتر با پيشرفت فيزيكي 45 درصد در حال انجام است و در حال حاضر 4 كيلومتر آن زير عبور قرار دارد. قطعه دوم نيز به طول 6 كيلومتر با پيشرفت فيزيكي 7 درصد مراحل اجرايي را طي مي كند.

بهره برداري بيش از 30 كيلومتر از كريدور بزرگراهي نوار ساحلي جنوب كشور در استان بوشهر تا پايان سالجاري

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه اين سفر به استان بوشهر سفر كرد و از محور اهرم- برازجان به عنوان بخشي از كريدور بزرگراهي نوار ساحلي جنوب كشور بازديد كرد و گفت: احداث باند دوم محور اهرم- برازجان به طول 54 كيلومتر در حال حاضر با پيشرفت فيزيكي 35 درصد در حال اجرا است.

خادمي يادآور شد: 14 كيلومتر از مسير آماده اجراي آسفالت است و باقي مانده محور نيز در مرحله انجام عمليات خاكي و ابنيه فني قرار دارد.

وي با اشاره به اهميت اين محور در استان بوشهر اعلام كرد:  با توجه به بار ترافيكي بالا در اين مسير و اتصال آن به كريدور بزرگراهي جنوب حدفاصل بنادر ديلم و گناوه به منطقه بزرگ عسلويه يكي از پروژه هاي جهش توليد معرفي شده است و تكميل شدن آن موجب افزايش ايمني و سهولت تردد مي شود.

معاون وزير راه و شهرسازي در انتهاي اين سفر از عمليات اجرايي در كمربندي آب پخش در محدوده تقاطع سعدآباد بازديد كرد و گفت: اين كمربندي 12 كيلومتر است و در حال حاضر 6 كيلومتر آن به صورت چهارخطه آسفالت شده و به دليل وجود معارض در محدوده پروژه عمليات اجرايي در 6 كيلومتر ابتدايي مسير هنوز آغاز نشده است. براي حل اين مشكل تقاطع غيرهمسطحي حدفاصل جاده منتهي به شهر سعدآباد احداث شده است تا 6 كيلومتر آماده بهره برداري زير عبور قرار گيرد.

وي پيشرفت فيزيكي اين كمربندي را 70 درصد اعلام كرد و گفت:  تا پايان سالجاري مقرر است تقاطع سعدآباد تكميل شود تا 6 كيلومتر آماده پروژه زير عبور قرار گيرد.

مديرعامل شركت ساخت وتوسعه طول كريدور بزرگراهي نوار ساحلي جنوب كشور در استان بوشهر را 390 كيلومتر دانست و افزود: تاكنون 249 كيلومتر از اين كريدور در استان بوشهر زيرعبور قرار گرفته و برنامه ريزي شده است تا پايان سالجاري بيش از 30 كيلومتر ديگر نيز در اين استان آماده بهره برداري شود.

تصاویر
  • پيشرفت فيزيكي 80 درصدي محور دشت ارژن- تنگ ابوالحيات/ بهره برداري بيش از 30 كيلومتر راه و بزرگراه در استان بوشهر تا پايان سالجاري
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46