به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شركت ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، خيراله خادمي با اشاره به امضاي تفاهم نامه همكاري وزارت راه و شهرسازي و گروه مپنا در طراحي، اجرا، تامين كالا و مسئوليت تامين مالي احداث ابر پروژه راه آهن اصفهان- اهواز در سال گذشته گفت: روز گذشته دومين جلسه در خصوص بررسي آخرين وضعيت نحوه تامين مالي و بررسي هاي ميداني اجراي اين پروژه با شركت مپنا برگزار و تصميماتي در خصوص سرمايه گذاري و اجراي اين مسير ريلي مهم اتخاذ شد.
وي اظهار داشت: در اين جلسه مقرر شد شركت مپنا برنامه زمان بندي تامين منابع مالي و اسناد و مدارك مطالعاتي و مهندسي انجام شده همراه با برآورد ريالي پروژه را ظرف مدت پانزده روز به شركت ساخت وتوسعه ارايه كند.
خادمي يادآور شد: اخذ LOI براي فاينانس از بانك طرف قرارداد گروه مپنا يكي از اقدامات مهم در اين راستا است.
معاون وزير راه و شهرسازي راه آهن دو خطه برقي اصفهان- اهواز را موجب اتصال مركز كشور از طريق استان هاي اصفهان و چهارمحال و بختياري به استان خوزستان و بندر امام خميني در جنوب كشور دانست و گفت: اين خط آهن به عنوان كوتاه ترين مسير ريلي موجب اتصال مركز به بنادر جنوب غربي كشور است كه نقش مهمي در تقويت ارتباط استراتژيك شمال و جنوب كشور و توسعه شبكه ريلي كشور دارد.
گفتني است: راه آهن دو خطه برقي اصفهان- اهواز 510 كيلومتر طول دارد و طبق آخرين مطالعات صورت گرفته داراي 86 كيلومتر تونل و 15.5 كيلومتر پل است و در طول مسير 10 ايستگاه درجه دو و 8 ايستگاه درجه 3 دارد. اين خط آهن موجب اشتغال بيش از 5 هزار نفر در دوره 5 ساله ساخت و بيش از1200 نفر در زمان بهره برداري 30 ساله طرح مي شود و با توجه به مزاياي حمل و نقل از طريق خط آهن و كاهش خسارات و سوانح جاده سالانه بيش از 900 ميليارد تومان صرفه جويي اقتصادي براي كشور دارد.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....