به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شركت ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، محمدرضا كدخدا زاده احداث باند دوم محور شهر بابك- هرات را يكي از پروژه هاي جهش توليد در حوزه راه ها و بزرگراه ها معرفي كرد و گفت: اين پروژه بخشي از طرح هرات- هرابرجان- دشت ارژن- كازرون است كه از شهر بابك آغاز مي شود و تا مرز استان يزد و كرمان در رودخانه شور امتداد مي يابد.
وي با اشاره به وجود معادن عظيم مس و فيروزه در شهر بابك و مجاورت با معادن و کارخانجات مس میدوک و مس سرچشمه اظهار داشت: شهر بابك يكي از تاريخي ترين شهرهاي استان كرمان است كه همجوار سه استان كرمان، يزد و فارس قرار گرفته است و از اين حيث ايمن سازي مسيرهاي دسترسي به اين شهرستان از اهميت بالايي برخوردار است.
معاون ساخت وتوسعه راه ها ادامه داد: اين پروژه بخشي از كريدور ترانزيتي شمال- جنوب كشور است كه بندر شهيد رجايي به سمت شمال و مركز كشور امتداد مي يابد و زمان سفر از استان كرمان به اصفهان و شيراز را كاهش مي دهد.
كدخدا زاده طول محور شهر بابك- هرات را 44 كيلومتر اعلام كرد و افزود: در حال حاضر 10 كيلومتر از مسير تكميل و زير عبور قرار گرفته است و ادامه عمليات اجرايي در محور نيز با پيشرفت فيزيكي 60 درصد در حال اجرا است.
معاون ساخت و توسعه راه ها از بهره برداري 20 كيلومتر از اين محور تا پايان سالجاري خبر داد و گفت: در صورت تامين اعتبار مورد نياز 20 كيلومتر ديگر از مسير تا پايان سالجاري تكميل مي شود و بدين ترتيب 30 كيلومتر از محور شهربابك- هرات زير عبور قرار مي گيرد.
وي از اجراي روسازي بتني در اين پروژه خبر داد و بيان داشت: با اجراي روسازي بتني به ضخامت 20 سانتي متر و حذف يك لايه اساس و دو لايه آسفالت مبلغ اجراي پروژه از 54 ميليارد تومان به 40 ميليارد تومان كاهش يافت و صرفه جويي قابل توجهي در هزينه هاي پروژه صورت گرفت.
كدخدازاده يكي از دلايل تاخير در اجراي اين پروژه را وجود معارضان در ابتداي مسير ذكر كرد و گفت: علاوه بر كمبود اعتبار مورد نياز براي تكميل اين پروژه، به دليل وجود معارضان در پروژه، مصوب شد 3 كيلومتر ابتدايي مسير تعريض شود كه در حال حاضر در دست اقدام است.