22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
آغاز عمليات ريلگذاري راه آهن رشت- انزلي- كاسپين/آغاز عمليات اجرايي محور پيربازار- ضيابر
با حضور رييس سازمان برنامه و بودجه كشور صورت گرفت
 

آغاز عمليات ريلگذاري راه آهن رشت- انزلي- كاسپين/آغاز عمليات اجرايي محور پيربازار- ضيابر

معاون وزير راه و شهرسازي: با حضور رييس سازمان برنامه و بودجه كشور عمليات ريلگذاري راه آهن رشت- انزلي- كاسپين به طول 40 كيلومتر آغاز شد.
پنجشنبه، 20 شهریور 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، خيراله خادمي گفت: با حضور معاون رييس جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور عمليات ريلگذاري راه آهن رشت- انزلي- كاسپين با هدف احداث كريدور ريلي جديد به منظور صادرات و واردات كشور و ترانزيت كالا از مناطق شمالي كشور به خليج فارس و آب هاي آزاد بين المللي آغاز شد.

معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: راه آهن رشت- كاسپين- انزلي به عنوان بخشي از طرح راه آهن قزوين- رشت- انزلي است كه عمليات اجرايي آن از محل اعتبارات عمراني ملي آغاز شده است.

وي ميزان ريل مورد نياز براي روسازي را 7 هزار و 600 تن اعلام كرد و گفت: 64 دستگاه سوزن، 105 هزار قطعه تراورس، 210 هزار ست پابند، 140 هزار مترمكعب بالاست و 42 هزار متر مكعب زيربالاست از ديگر احجام در روسازي راه آهن رشت- انزلي- كاسپين است.

معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص ويژگي هاي روسازي اين محور توضيح داد و بيان كرد: نوع روسازي بالاستي با جوشكاري CWR، ريل پروفيل 60E1 با گريد R260، سوزن پروفيل 60E1، تراورس از نوع بتوني مونوبلوك B70 و پابند ارتجاعي وسلو SKL14 است.

وي اتصال مركز استان گيلان به منطقه آزاد كاسپين را از مزاياي مهم اين مسير ريلي اعلام كرد و افزود: اتصال منطقه آزاد كاسپين به شبكه ريلي كشور، تكميل بخشي ار كريدور ريلي شمال- جنوب، اشتغال زايي وكمك به توسعه و رونق اقتصادي و اجتماعي منطقه و توسعه حمل و نقل تركيبي بخش ديگري از اهداف در احداث اين خط آهن است.

معاون وزير راه و شهرسازي برآورد اوليه اعتبار مورد نياز براي روسازي اين مسير ريلي را 4 هزار و 25 ميليارد ريال اعلام كرد.

 

آغاز عمليات اجرايي چهارخطه كردن محور پيربازار- ضيابر

خادمي در ادامه از آغاز عمليات اجرايي چهارخطه كردن محور پيربازار- ضيابر با حضور معاون رييس جمهور خبر داد و گفت: اين محور 32 كيلومتر است و موجب انتقال ترافيك عبوري به خارج از شهر رشت مي شود.

وي اظهار داشت: این محور یکی از مسيرهاي شریانی و ترانزیتی غرب استان گیلان است که به عنوان راه میانبر شهر انزلی به صومعه سرا و اتصال به محور فومن - پونل – آستارا با هدف عبور کالا های ترانزیتی، نقش مهمی در توزیع بار ترافیکی ایفا می کند. 

وي برآورد اعتبار مورد نياز براي اين پروژه در فاز اول را 30 ميليارد تومان اعلام كرد.

 

احداث يك پل در كنارگذر انزلي براي حفظ محيط زيست مرداب

معاون وزير راه و شهرسازي بازديد از روند اجرايي كنارگذر انزلي را بخش ديگري از برنامه سفر محمدباقر نوبخت دانست و بيان كرد: اين پروژه به منظور توسعه گردشگري در منطقه و ترانزيت كالا از بندر انزلي از اهميت بالايي برخوردار است و موجب تسهيل تردد و توسعه ترانزيت كالا از شمال به سمت بنادر جنوبي كشور مي شود.

خادمي طول محور را 16 كيلومتر اعلام كرد و گفت: 7 كيلومتر از مسير به صورت چهارخطه زيرعبور قرار دارد و 5 كيلومتر ديگر نيز به صورت يك بانده آماده بهره برداري است.

مديرعامل شركت ساخت وتوسعه از احداث يك پل به منظور حفظ محيط زيست مرداب انزلي در اين پروژه خبر داد و افزود: اين پل به طول 1320 متر طول دارد و به تنهايي به صورت يك بانده به 250 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.

وي افزود: تامين اعتبار مورد نياز ساخت اين پل در تكميل هرچه سريعتر كل پروژه موثر خواهد بود و امكان بهره برداري از پروژه به صورت يك باند دو خطه تا پايان دولت را فراهم مي كند.

تصاویر
  • آغاز عمليات ريلگذاري راه آهن رشت- انزلي- كاسپين/آغاز عمليات اجرايي محور پيربازار- ضيابر
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46