22323
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
برای اولین بار؛ ساخت تجهیزات مرتفع‌ترین پل راه‌آهن کشور به دست مهندسان ایرانی
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن میانه- اردبیل گفت:
 

برای اولین بار؛ ساخت تجهیزات مرتفع‌ترین پل راه‌آهن کشور به دست مهندسان ایرانی

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن میانه- اردبیل خبر داد: برای اولین بار در کشور و به منظور بومی‌سازی تکنولوژی و صرفه‌جویی اقتصادی در اجرای مرتفع‌ترین پل راه‌آهن کشور، تجهیزات و قالب پل‌ها به دست مهندسان ایرانی در داخل کشور تولید شد.
چهارشنبه، 03 مهر 1398 | Article Rating
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی به منظور بررسی روند اجرای عملیات در راه‌آهن میانه- اردبیل از این مسیر بازدید کرد و گفت:‌ پل آرپاچای به عنوان مرتفع‌ترین پل راه‌آهن کشور و یکی از منحصر به فردترین پل‌های ریلی با ارتفاع 80 متر و طول 265 متر در این خط‌آهن واقع شده است.
وی افزود: به منظور ساخت این نوع پل‌ها با تکنولوژی طره آزاد با استفاده از قالب شاریو، کلیه تجهیزات مورد نیاز از خارج از کشور وارد می‌شد اما با تدبیر مجری طرح راه‌آهن میانه- اربیل و به منظور جلوگیری از تاخیر در اجرای پروژه به دلیل تحریم‌های وارد شده به کشور و صرفه‌جویی در هزینه‌ها قالب شاریو به دست توانمند مهندسان ایرانی در داخل کشور برای اولین بار در ساخت این پل  استفاده شد.
معاون وزیر راه وشهرسازی ساخت این قالب‌ها با یک چهارم هزینه ‌به نسبت به قبل را گام مهمی در جلوگیری از خروج ارز از کشور و بومی سازی تکنولوژی دانست.
  وی پیشرفت فیزیکی این پل را 61 درصد اعلام کرد و گفت:  این پل دارای سه دهانه 65 متری و دو دهانه 40 متری است.
خادمی با اشاره به استفاده از تسهیلات مالی داخلی به منظور تامین بخشی از نیاز مالی راه‌آهن میانه- اردبیل در چارچوب آیین‌نامه اجرایی "ماده واحده قانون اصلاح ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت اظهار داشت:‌ رقم فاینانس در نظر گرفته شده 750 میلیارد تومان طی سه سال است که تاکنون مبلغ 350 میلیارد تومان از سوی بانک ملی به پروژه تخصیص یافته است.
خادمی پیشرفت عملیات زیرسازی در این مسیر ریلی را 82 درصد اعلام کرد و گفت: راه‌آهن میانه- اردبیل 175 کیلومتر طول دارد که از این میزان حدود 40 کیلومتر تونل، پل و گالری‌های مسیر است.
معاون وزیر راه  وشهرسازی همچنین زمان اتمام عملیات زیرسازی محور را حداکثر تا پایان سال 99 اعلام کرد و گفت: در صورتی که تعهدات مالی بانک ملی در زمان مقرر اجرایی شود زیرسازی کل محور در سال آینده تکمیل و پروژه در سال 1400 آماده بهره‌برداری خواهد بود.
معان وزیر راه و شهرسازی در توضیح ابنیه فنی این پروژه نیز اظهار کرد: در این مسیر  24 کیلومتر تونل وجود دارد که حفاری 21.5 کیلومتر آن به اتمام رسیده و  عملیات لاینینگ 13 کیلومتر نیز به پایان رسیده است. عمده عملیات اجرایی باقیمانده در راه‌آهن میانه- اردبیل اتمام پل‌های بزرگ و لاینینگ تونل‌ها است که نیاز به مصالح فلزی مانند آرماتور و آهن‌آلات دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در این سفر همچنین از مراحل ساخت ایستگاه اردبیل بازدید و عنوان کرد: راه‌آهن میانه- اردبیل دارای دو ایستگاه تشکیلاتی- مسافری به نام‌های اردبیل و سبز، سه ایستگاه مسافری درجه دو به نام‌های فیروزآباد، گنج‌گاه و مهماندوست و سه ایستگاه بین راهی است.
وی پیشرفت فیزیکی ایستگاه راه‌آهن اردبیل را بیش از 47 درصد اعلام کرد و گفت: مساحت کل ایستگاه اردبیل 24 هزار و 200 متر مربع و ساختمان مسافری آن 5 هزار و 700 متر مربع است که با پیشرفت فیزیکی 79درصدی در حال اجرا است.
خادمی ادامه داد: عملیات تجهیزکارگاه در سه ایستگاه فیروزآباد، گنج‌گاه و مهماندوست انجام شده است و هم‌اکنون در حال اجرای عملیات خاکی و عملیات بتنی هستیم.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد:‌ این مسیر ریلی علاوه بر اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور، موجب ساخت یک سیستم حمل و نقل روان؛ ایمن و سریع برای استان اردبیل خواهد بود.
 
 
 
تصاویر
  • برای اولین بار؛ ساخت تجهیزات مرتفع‌ترین پل راه‌آهن کشور به دست مهندسان ایرانی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46