22323
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان؛
 

اولین محموله ریل ملی تحویل وزارت راه و شهرسازی شد/ پیشرفت 76 درصدی آزادراه کنارگذر شرق اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد: با حضور وزیر راه و شهرسازی اولین محموله ریل ملی 60E1 از سوی کارخانه ذوب آهن اصفهان به میزان 1300 تن تحویل داده شد.
شنبه، 30 شهریور 1398 | Article Rating
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و  نقل کشور، صبح امروز وزیر راه وشهرسازی به همراه خیراله خادمی به منظور تحویل اولین محموله ریل ملی و بازدید از پروژه‌های زیرساختی حمل و نقل به استان اصفهان سفر کردند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با این سفر از حضور در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان خبر داد و گفت: اولین محموله ریل ملی 60E1از سوی این کارخانه به میزان 1300 تن تحویل وزارت راه و شهرسازی شد.
وی افزود: قرار است تا اولین محموله ریل ملی در تکمیل راه‌آهن میانه- تبریز استفاده شود.
خادمی راه‌اندازی خط تولید ریل ملی در کشور را  اقدام مهمی در حمایت از صنایع و تولیدات داخلی ذکر و عنوان کرد: با همکاری شرکت ساخت وتوسعه و شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان گام بلندی در جهت خودکفایی کامل کشور در تامین ریل مورد نیاز توسعه شبکه راه‌آهن سراسری برداشته شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر از روند احداث آزادراه کنارگذر شرق اصفهان نیز بازدید کرد و گفت:‌ این پروژه در کاهش ترافیک درون شهری اصفهان نقش مهمی دارد و  با هدف تکمیل کریدور اصلی آزادراهی شمال-جنوب کشور در ۳ قطعه اجرایی طراحی‌شده است.
پیشرفت 76 درصدی آزادراه کنارگذر شرق اصفهان
خادمی در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان کاهش ۷۵ دقیقه‌ای زمان و ۲۵ کیلومتری طول مسیر را ازجمله مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: قطعات اول و دوم آزادراه کنارگذر شرق اصفهان با پیشرفت فیزیکی حدود 76درصد در حال احداث است که با توجه به اهمیت این پروژه تسریع در عملیات اجرایی آن در دستور کار قرارگرفته است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته دو قطعه اول این آزادراه به طول 63 کیلومتر تا سال 1399 آماده بهره‌برداری خواهد بود.
وی در توضیح وضعیت اجرایی قطعه سوم این پروژه اظهار کرد: این قطعه 30 کیلومتر طول دارد و در حال حاضر قرارداد مشارکت آن مبادله ودر مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.
خادمی به همراه وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای راه‌آهن قم- اصفهان نیز بازدید کرد و با تاکید بر اهمیت این مسیر ریلی برای سفر از پایتخت به اصفهان گفت:‌ این خط‌آهن نخستین تجربه کشور در دستیابی به تکنولوژی روز دنیا در حمل و نقل ریلی سریع‌السیر است و بهره‌برداری از آن با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت زمان سفر از پایتخت به اصفهان و برعکس را 1 ساعت و 45 دقیقه کوتاه می‌کند.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه ادامه داد:‌ با توجه به حجم بالای مسافر از تهران به اصفهان احداث این مسیر ریلی از پایتخت به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور یک اولویت ضروری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سرعت سیر قطار در این مسیر ریلی 300 کیلومتر بر ساعت طراحی شده است که به این ترتیب زمان سفر از تهران تا اصفهان به 1 ساعت و 45 دقیقه کاهش خواهد یافت.
 وی طول این مسیر ریلی را 410 کیلومتر اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون عملیات اجرایی در محدوده قم تا اصفهان با پیشرفت فیزیکی 58 درصد در بخش زیرسازی در حال انجام است.
فعال بودن پنج کارگاه در مسیر احداث راه‌آهن قم- اصفهان
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملیات اجرایی در این مسیر ریلی اظهار کرد: هم‌اکنون محدوده قم تا اصفهان با فعال بودن 5 کارگاه در مسیر در حال اجرا است و در صورت تامین اعتبار بخش‌های دیگر این پروژه  نیز حدفاصل تهران تا قم نیز پیشرفت خواهد داشت.
وی عمده مشکلات بر سر راه پیشرفت این پروژه را کمبود اعتبار دانست و خبر داد: در حال حاضر منتظر گشایش ال سی به منظور تامین مالی پروژه به ارزش 9.6 میلیارد یوآن از سوی بانک مرکزی هستیم.
 
 
 
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46