22323
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
اجرای همزمان زیرسازی و روسازی در مسیر/ روسازی بتنی در طولانی‌ترین پل راه‌آهن کشور
روزشمار افتتاح راه‌آهن قزوین-رشت؛
 

اجرای همزمان زیرسازی و روسازی در مسیر/ روسازی بتنی در طولانی‌ترین پل راه‌آهن کشور

سرپرست اداره کل ساخت روسازی اجرای همزمان روسازی و زیرسازی راه‌آهن قزوین- رشت را یکی از نقاط قوت این پروژه دانست و گفت: به منظور صرفه جویی در زمان، چندین جبهه کاری همزمان با اتمام زیرسازی هر بخش از پروژه عملیات روسازی را انجام می دادند که این امر با توجه به کوهستانی بودن مسیر بسیار مشکل است.
شنبه، 11 اسفند 1397 | Article Rating
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مهدی صیدگر در خصوص عملیات روسازی در راه‌آهن قزوین- رشت گفت: با در نظر گرفتن مسیر کوهستانی پروژه و با هدف صرفه‌جویی در زمان، چندین جبهه کاری همزمان با اتمام زیرسازی هر بخش از پروژه عملیات روسازی را انجام می دادند.
سرپرست اداره کل ساخت روسازی با اشاره به خودکفایی در تولید ادوات روسازی راه‌آهن ادامه داد: بیشتر ادوات روسازی از جمله سوزن، تولید و حمل تراورس‌ها و کلیه ادوات پابند روسازی این پروژه در داخل کشور انجام شده است.
وی تاکید کرد: تجهیزات روسازی به کار رفته در این محور از استانداردهای مرجع در خطوط ریلی پیروی می‌کند و ادوات به کار رفته نیز طبق این استاندارد به کار گرفته شده که از لحاظ کیفیت از سطح بالایی برخوردار است.
صیدگر اجرای روسازی بتنی در طولانی‌ترین پل راه آهن کشور را از دیگر شاهکارهای مهندسی این پروژه اعلام کرد و افزود:‌ به دلیل شرایط خاص این پل و نیاز به کاهش هرچه بیشتر زمان تعمیر و نگهداری‌های احتمالی مسیر مقرر شد تا روش اسلب بتنی به جای روش روسازی مرسوم بالاستی در پل سد منجیل استفاده شود.
وی طول مسیر ریلگذاری شده را 250 کیلومتر دانست و گفت: ‌با احتساب 40 کیلومتر خطوط ایستگاهی، بیش از 250 کیلومتر عملیات ریلگذاری در محور قزوین- رشت صورت گرفته است که فاز اول ریلگذاری خط اصلی و خطوط ایستگاهی به اتمام رسیده و عملیات تکمیلی هم تا سطح استاندارد انجام شده است.
صیدگر ادامه داد: در راه‌آهن قزوین رشت بیش از 30 هزار تن ریل، 180 دستگاه سوزن، بیش از 400 هزار تن تراورس بتنی، 800 هزار دست پابند وبیش از 600 هزار متر مکعب بالاست به کار رفته است.
سرپرست اداره کل ساخت روسازی سرعت سیر قطارهای مسافری در راه‌اهن قزوین- رشت را 160 کیلومتر برساعت و قطارهای باری را 120 کیلومتر بر ساعت اعلام و بیان کرد: لایه‌های زیرسازی و روسازی ارتجاعی هستند و برای تکمیل فرآیند تثبیت خط و ایمنی بیشتر، رسیدن به سرعت نهایی طرح در بازه زمانی یک تا دوسال انجام می‌شود.
 
تصاویر
  • اجرای همزمان زیرسازی و روسازی در مسیر/ روسازی بتنی در طولانی‌ترین پل راه‌آهن کشور
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46