22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
چهل سال شکوه/ ساخت 191 هزار و 279 کیلومتر از انواع راهها
 

چهل سال شکوه/ ساخت 191 هزار و 279 کیلومتر از انواع راهها

معاون وزیر راه و شهرسازی روند ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل را پس از انقلاب اسلامی رو به رشد توصیف کرد و گفت: ساخت 9 هزار و 225 کیلومتر راه آهن، 2هزار و 54 کیلومتر آزادراه، 16 هزار و 820 کیلومتر بزرگراه و 101 هزار و 263 کیلومتر راه روستایی آسفالته پس از انقلاب اسلامی نشان عزم جدی برای ساخت راهها به عنوان زیربنای اصلی توسعه دارد.
یکشنبه، 14 بهمن 1397 | Article Rating
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، این ایام را زمان مناسبی برای پاسخگویی مسئولان به مردم دانست و گفت: چهل سالگی انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای بررسی عملکردها در هر حوزه است تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه ریزی درستی درباره آینده داشته باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل همواره یکی از اولویت های توسعه کشور بوده اظهار داشت: ساخت راه های روستایی، توجه به توسعه راههای مناطق محروم، تکمیل کریدورهای تزانزیتی و بین المللی، توسعه راه آهن و اتصال مراکز استان ها به شبکه ریلی، ساخت بزرگراهها و تبدیل راه های اصلی به بزرگراه و... از جمله برنامه هایی بوده که در این سالها در دستور کار قرار گرفته است.
خادمی افزود: تکیه بر توان فنی و مهندسی داخلی و خودکفایی در صنعت راهسازی از دیگر مواردی است که در این سال ها حاصل شده است به طوریکه امروز پیچیده ترین عملیات های راهسازی در ساخت تونل ها و پل ها و گذر از مسیر های صعب العبور تماما توسط مهندسان  کشور انجام می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ساخت راه های روستایی را یکی از دستاوردهای مهم در حوزه راهسازی دانست و گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی تنها 3 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در کشور موجود بود که این رقم در حال حاضر به 104 هزار و 263 کیلومتر رسیده است.
خادمی ساخت بزرگراه و تبدیل راهها به بزرگراهها را از دیگر مواردی برشمرد که پس از انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گرفته به طوریکه تا پیش از انقلاب هیچ بزرگراهی در کشور موجود نبوده است و امروز 16 هزار و 820 کیلومتر بزرگراه در کشور زیرعبور ترافیک قرار دارد.
وی نهضت ساخت آزادراهها در کشور را نیز پس از انقلاب اسلامی پرشتاب توصیف کرد و گفت: ساخت 2 هزار و 54 کیلومتر آزادراه پس از انقلاب اسلامی در مقایسه با 346 کیلومتر آزادراه پیش از انقلاب رقم قابل توجهی به حساب می آید. از میان آزادراه های مهم احداث شده پس از انقلاب می توان به آزادراههای خرم آباد-پل زال، پل زال-اندیمشک، اهواز-بندر امام، قم-گرمسار، قزوین-رشت، قم-کاشان-اصفهان، قزوین-زنجان، ساوه-همدان، زنجان-تبریز و... اشاره کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ساخت راه آهن در کشور را نسبت به سایر شقوق حمل و نقلی دارای اولویت عنوان و اضافه کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی 4 هزار و 565 کیلومتر خط ریلی در کشور موجود بود که این رقم در حال حاضر به 13 هزار و 790 کیلومتر رسیده است. در همین راستا احداث خطوط ریلی در راستای کریدورهای ریلی بین المللی و اتصال مراکز استان های کشور به شبکه راه آهن همواره در دستور کار بوده است که از میان آنها می توان به راه آهن بافق-بندرعباس، بافق-مشهد، گرگان-اینچه برون، مراغه-ارومیه، مشهد-سرخس، تهران-همدان، ملایر-کرمانشاه، اصفهان-شیراز و... اشاره کرد.
خادمی از ساخت راه های اصلی و فرعی به عنوان یکی دیگر از اقدامات در زمینه ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل یاد کرد و اظهار داشت: 61 هزار و 917 کیلومتر انواع راه های اصلی و فرعی پس از انقلاب اسلامی در سراسر کشور احداث شده که این رقم تا پیش از این دوران 47 هزار کیلومتر بوده است.
 
تصاویر
  • چهل سال شکوه/ ساخت 191 هزار و 279 کیلومتر از انواع راهها
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46