22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
احداث راه‌آهن ایران و ترکمنستان توسط بخش خصوصی
 

احداث راه‌آهن ایران و ترکمنستان توسط بخش خصوصی

سرپرست وزارت راه و ترابری در مراسم کلنگ زنی راه آهن گرگان-اینچه برون گفت: 85 درصد احداث راه‌آهن اینچه برون – گنبدکاووس از سوی بخش خصوصی انجام می‌شود.
شنبه، 04 تیر 1390 | Article Rating

علی نیکزاد در مراسم احداث خط آهن اینچه برون - گنبدکاووس که به طول 143کیلومتر در روستای گوزنیتپه شهرستان گنبدکاووس آغاز شد، اظهار داشت: این پروژه قسمتی از خط آهن 960 کیلومتری آسیای میانه تا خلیج فارس است. وی تصریح کرد: عملیات اجرایی این خط آهن در قزاقستان، ترکمنستان و ایران مورد پیگیری رئیس جمهور ان هر یک از سه کشور است. سرپرست وزارت راه و ترابری از شرکت در اجلاس ترکمنستان که به همین منظور برگزار میشود، خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این خط آهن از مقامات کشورهای یاد شده بازدید میشود. نیکزاد خاطرنشان کرد: هزینه احداث هر کیلومتر خط آهن یک میلیون و 750 هزار دلار است که در احداث این قسمت از خط آهن 85 درصد بخش خصوصی و 15درصد بخش دولتی مشارکت خواهند کرد. وی اظهار داشت: این خط آهن به منظور حمل بار و مسافر از کشورهای آسیای میانه به خلیج فارس احداث می‌شود. سرپرست وزارت راه و ترابری تصریح کرد: این خط آهن از کشور قزاقستان شروع شده از شرق دریای خزر با گذر از ترکمنستان وارد ایران شده و از اینچه برون از شمال گنبدکاووس عبور کرده و به گرگان می‌رسد. احمد صادقی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه کشور نیز در این مراسم گفت: با احداث این قسمت از خط آهن کشور به شبکه بین‌المللی راه‌آهن اروپا وصل میشود. احمد صادقی اظهار داشت: با احداث این پروژه حجم گسترده‌ای از حمل و نقل بار و مسافر به خلیج فارس و اقیانوس هند انتقال مییابد. مدیر‌عامل شرکت ساخت و توسعه کشور احداث این خط ‌آهن را یکی از عوامل ایجاد اطمینان و امنیت در کشورهای همسایه اعلام کرد.
تصاویر
  • احداث راه‌آهن ایران و ترکمنستان توسط بخش خصوصی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46