22323
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
آزادراه تهران-پردیس؛ کاهش 30 درصد هزینه های حمل و نقل و 70 درصد تلفات رانندگی
 

آزادراه تهران-پردیس؛ کاهش 30 درصد هزینه های حمل و نقل و 70 درصد تلفات رانندگی

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در برنامه زنده تلویزیونیزونکن گفت: با ساخت آزادراه تهران- پردیس هزینه‌های حمل و نقل تا 30 درصد و تلفات رانندگی در این مسیر تا 70 درصد کاهش یافته است.
چهارشنبه، 03 خرداد 1391 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، شب گذشته مهندس حسن احمدی نوری معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور در برنامه زنده تلویزیونی "زونکن" که از شبکه دو سیما پخش می‌شود، حضور یافت و علاوه بر صحبت درباره آزادراه تهران- پردیس، به سئوالات موجود درباره چرایی لزوم پرداخت عوارض در آزادراه‌ها پاسخ گفت. احمدی نوری در ابتدای این برنامه در ارتباط با ضرورت احداث آزادراه تهران-پردیس گفت: قبل از احداث این آزادراه 4 مسیر هراز، فیروزکوه، چالوس و آزادراه تهران- رشت برای دسترسی به شمال کشور موجود بود، اما با توجه به ساخت شهرک‌های مسکونی جدید در این مسیر و حاشیه شرقی تهران، لزوم احداث این مسیر برای انتقال ترافیک به سمت فیروزکوه و دسترسی سریع این پروژه در دست ساخت قرار گرفت. تهران تا پردیس را در 13 دقیقه طی کنید احمدی نوری درباره مشخصات فنی این بزرگراه ادامه داد: این آزاد راه دارای 6 کیلومتر تونل و 2 کیلومتر پل با ارتفاع بالا در مسیر کوهستانی و زمینی با مشخصات سخت و ریزشی است که توانسته 70 درصد از تلفات موجود در جاده را کم کند و مسافران می‌توانند در 13دقیقه مسیر بین پردیس به تهران را طی کنند. وی در پاسخ به این سئوال مردمی که عوارض 1500 تومانی این آزادراه گران است، تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که با احداث این آزادراه هزینه‌های حمل و نقل تا 30 درصد کاهش یافته است. کاهش 30 درصدی مصرف سوخت و کاهش چشمگیر استهلاک خودرو به دلیل روانی مسیر در آزادراه، ایمنی بالا و کاهش آلاینده‌ها از فواید عبور از این آزاد راه است که با یک بررسی اجمالی به این نتیجه می‌رسیم که این هزینه کارشناسی شده و منطقی است. معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور درباره امکان عدم استفاده مردم از آزادراه به دلیل نرخ عوارض آن گفت: طبق آمار آزادراه تهران- پردیس دارای ترافیک قابل قبولی است اما با تکمیل این طرح به سمت مسیر هراز بی‌شک برای کاهش مدت زمان سفر و ایمنی بالا، شاهد تردد بیشتر در این آزادراه و کاهش عبور از جاده بومهن خواهیم بود. وی ادامه داد: البته وجود یک بزرگراه بهسازی شده به عنوان مسیر موازی در کنار آزادراه حق انتخاب برای عبور از مسیر دلخواه را برای مسافران فراهم می کند تا افرادی که مایل به پرداخت عوارض نیستند از آن عبور کنند. نکته دیگر این که وزیر محترم راه و شهرسازی دستور داده‌اند برای برخی اقشار و ساکنان بومی منطقه تخفیف‌ لحاظ شود. او دلیل واقعی بودن نرخ عوارض در آزادراه‌ها را مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌های شخصی معرفی کرد و گفت: به دلیل این که آزادراه‌ها دارای استانداردهای بالایی هستند با هزینه زیادی احداث می‌شوند. طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی این اختیار را دارد که برای احداث بزرگراه‌ها 50 تا 100 درصد سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی را داشته باشد. بازگشت سرمایه و اصل سود بخش خصوصی هم از محل دریافت عوارض است که با توجه به شرایط و شکل ساخت هر آزادراه نرخ عوارض آن تعیین می‌شود. افتتاح تقاطع غیر همسطح در مسیر کمربندی اهواز به عنوان بزرگترین تقاطع غیرهمسطح خاورمیانه طی چند روز آینده نیز از خبرهای اعلام شده در این برنامه زنده تلویزیونی بود. برنامه زنده تلویزیونی زونکن که از شبکه دوم سیما پخش می شود با پرداخت به موضوع حمل و نقل در جهت پاسخ به سوالات و ابهامات مردمی در رابطه با زیرساخت های حمل و نقل است. قسمت بعدی این برنامه که سه شنبه هفته آینده پخش می شود با حضور مهندس صادقی معاون وزیر راه و شهرسازی به موضوع سرمایه گذاری در زیربناهای حمل و نقل خواهد پرداخت.
تصاویر
  • آزادراه تهران-پردیس؛ کاهش 30 درصد هزینه های حمل و نقل و 70 درصد تلفات رانندگی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46