22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
بهره برداری از باند دوم محور گدوک-پل سفید
 

بهره برداری از باند دوم محور گدوک-پل سفید

معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام عملیات اجرایی 23 کیلومتر از باند دوم محور گدوک-پل سفید خبر داد و گفت: با افتتاح این مسیر یکی از پرخطرترین گردنه‌های کشور با دو دستگاه تونل به دو مسیر رفت و برگشت مجزا تبدیل خواهد شد.
شنبه، 10 تیر 1391 | Article Rating
به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مهندس صادقی افتتاح این محور را موجب دو خطه شدن گردنه پرخطر گدوک یا چپ دره عنوان کرد و افزود: :این پروژه به عنوان قسمتی از باند دوم محور رودهن-فیروزکوه-قائم شهر با هدف کاهش ترافیک و تصادفات جاده ای و ایمنی بیشتر بین استان های تهران و مازندران احداث شده است. وی یادآور شد: پیش از این وسایل نقلیه در مسیرهای پرخطر در گردنه از روبروی هم عبور می‌کردند که سوانح زیادی را منجر می‌شد اما امروز با بهره برداری از این 23 کیلومتر، تونل مسیر به صورت رفت و برگشت با احداث دو دستگاه تونل از هم جدا شده است صادقی ادامه داد: در این مسیر علاوه بر تونل چپ دره تونل دیگری نیز به نام تونل ورسک وجود دارد که خروچی آن در دره ورسک نمایان می شود. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه احداث این محور را به علت شرایط متنوع اقلیمی مسیر نیازمند عملیات مهندسی بسیار پیچیده عنوان کرد و گفت: کوهبری، خاکریزی، اجرای تونل و گالری، اجرای دیوارهای حائل و آبروها، عملیات روسازی و اجرای پل های خاص از جمله اقدامات انجام شده جهت احداث این 23 کیلومتر بوده است. صادقی همچنین عبور خط لوله نفت، بنزین، فیبر نوری، ترافیک سنگین محور و وجود زمین های کشاورزی را از دیگر مشکلات پیش رو جهت انجام این پروژه دانست. معاون وزیر راه و شهرسازی این تونل را بخشی از بزرگراه 210 کیلومتری رودهن-فیروزکوه عنوان کرد و گفت: این بزرگراه از مسیر های تهران، رودهن و سواد کوه گذشته و به قائم شهر ختم می شود و به عنوان جاده ترانزیتی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و در کاهش محورهای ارتباطی هراز و کندوان نقش مهمی دارد.
تصاویر
  • بهره برداری از باند دوم محور گدوک-پل سفید
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46