22323
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
کاهش 20 درصدی تلفات جاده ای در آزادراه زنجان-تبریز
 

کاهش 20 درصدی تلفات جاده ای در آزادراه زنجان-تبریز

با بهره برداری از بخشی از آزادراه زنجان-تبریز تلفات ناشی از تصادفات جاده ای در این مسیر در سال 90 نسبت به سال 89 ، 20 درصد کاهش یافته است.
یکشنبه، 18 تیر 1391 | Article Rating
به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، برنامه زنده تلویزیونی زونکن شب گذشته با حضور مشاور مدیرعامل به موضوع کاهش تصادفات جاده ای بواسطه احداث آزادراهها با محوریت آزادراه زنجان-تبریز پرداخت. در این برنامه دکتر شاهین شعبانی با اشاره به اهمیت احداث این آزادراهها در کشور گفت: تقریبا بخش اعظم قطعات این آزادراه 285 کیلومتری به بهره برداری رسیده و 17 کیلومتر باقیمانده آن مراحل نهایی ساخت را طی می کند. وی افزود: سال 82 ما شاهد 1342 فقره تصادف در راه قدیم بودیم که با بهره برداری از قطعه اول این پروژه به طول 80 کیلومتر 200 قفره از آمار تصادفات سال 83 کاسته شد و بهره برداری از سایر قطعات نیز به کاهش 20 درصدی تلفات انسانی این مسیر نسبت به سال 89 انجامید. مشاور معاون وزیر راه و شهرسازی اولویت احداث و توسعه راهها را تکمیل کریدورهای شرقی، غربی و شمالی و جنوبی عنوان کرد و اضافه کرد: آزادراه زنجان-تبریز نیز در همین راستا و به موازات عبور کریدور مهم شرق به غرب آسیا از ایران قرار دارد که نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه و تزانزیت ایفا خواهد کرد. شعبانی در پاسخ به پرسش مجری برنامه در رابطه با تعریف نقاط حادثه خیز در راهها گفت: در این رابطه دو مفهوم قابل ذکر است، اول نقطه حادثه خیز که به معنای محل هایی در جاده است که پتانسیل وقوع حادثه به معنای خسارت را داراست اما الزاما این شرایط بالقوه به بالفعل تبدیل نشده است. دومین مفهوم نقاط سیاه یا پرتصادف است که به مسیرهایی اطلاق می شود که در آنها میزان تصادفات از حد معقول بالاتر رفته است. این استاد دانشگاه احداث آزادراهها را موجب از میان رفتن این نقاط حادثه خیز دانست و افزود: با توجه به ایمنی بالا و استاندار بودن مسیرهای آزادراهی دلیل بیشتر تصادفات رانندگی در این مسیرها به اشتباهات رانندگان باز می گردد. با توجه به مجاز بودن سرعت 120 کیلومتری در آزادراهها و یکنواختی مسیر، رانندگی در آنها نیازمند تجربه و مهارت کافی در رانندگی است. وی همچنین از توجه به تعامل بین راه و رانندگان و وسیله و انسان به عنوان اصلی مهم در طراحی راهها یاد کرد و 7 ویژگی راهسازی بر این اساس را طرح هندسی و مختصات مناسب راه، تجهیز راه به اطلاعات و علائم راهنمایی و خود معرف بودن راه، ایمن سازیحاشیه و حریم راه، جداسازی راههای دو خطه، تامین نیازهای همه استفاده کنندگان راه، یکپارچگی اجزای راه و تطابق راه با عملکرد آن عنوان کرد
تصاویر
  • کاهش 20 درصدی تلفات جاده ای در آزادراه زنجان-تبریز
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46