به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مهندس خیراله خادمی ضمن اعلام این خبر افزود: بزرگراه آبادان-ماهشهر به طول 75 کیلومتر بخشی از محور ساحلی خلیج فارس حدفاصل شلمچه تا بندرعباس است که طرح توسعه و تبدیل تمامی این مسیر به بزرگراه در برنامه های آتی قرار دارد.
وی این محور را به دلیل وجود مراکز عظیم پالایشگاهی و نفتی آبادان بسیار پراهمیت عنوان کرد و گفت: وجود تاسیسات بزرگ پتروشیمی و مجتمع بندری امام خمینی در ماهشهر و سربندر از یک سو و تردد عبوری کل محور ساحلی به عنوان حلقه ارتباطی بنادر جنوبی سبب شده تا این بزرگراه به عنوان یکی از کریدورهای اصلی کشور دارای ترافیک بسیار سنگین بوده و از مسیرهای پر حادثه استان خوزستان باشد.
معاون ساخت و توسعه راهها و بزرگراهها اظهار داشت: به دلیل بستر لجنی و نیز عبور از داخل تالاب های ساحلی و نیاز به تثبیت بستر و احداث پل ها و آبروهای زیاد در سرتاسر مسیر، عملیات اجرایی همراه با سختی خاص صورت پذیرفته و احداث این جاده منحصر به فرد همراه با حجم زیاد لجن برداری و محدودیت خاص کاری بوده است.
خادمی قرار گرفتن این پروژه در ردیف پروه های مهر ماندگار را سبب تسریع در روند عملیات اجرایی آن عنوان کرد و گفت: مبلغ هزینه شده جهت کل پروژه بالغ بر 600 میلیارد ریال بوده که از محل ردیف اعتباری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و با مشارکت وزارت نفت تامین شده و اختصاص یافته است.
او ادامه داد: کاهش تصادفات و ارتقا ایمنی، تسهیل در ترافیک عبوری، دسترسی سریع بین مراکز مهم بندری و صنایع نفتی منطقه، صرفه جویی در مصرف سوخت، سامان بخشیدن به یکی از مهمترین کریدورهای جنوبی کشور، رونق بخشیدن به سرمایه گذاری ملی و گردشگری، بهبود شرایط زیست محیطی از قبیل کاهش آلاینده و کاهش زمان مدت سفر تنها بخشی از مزایای بهره برداری از این باند دوم این بزرگراه است.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....