به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مهندس احمد صادقی کنارگذر غربی تبریز را به دلیل قرار گرفتن شهر تبریز در کانون محورهای شریانی و مهم تهران-بازرگان، تهران-جلفا و تهران-نوردوز دارای اهمیت عنوان کرد و گفت: این کنارگذر با هدف جداسازی و هدایت ترافیک سنگین عبوری از درون شهر تبریز به محور تبریز-بازگان اجرا گریده است.
وی افزود: این کنارگذر به طول 15 کیلومتر موجب رفع گلوگاه ایجاد شده در محور ارتباطی ترانزیتی تهران به شمالغرب کشور و مرزهای ترکیه، نخجوان و ارمنستان، ارتقای ایمنی تردد، کاهش زمان سفر و جلوگیری از ایجاد ترافیک، بهبئد مسیر دسترسی تبریز به محورهای تبریز-صوفیان،تبریز-ارومیه و تبریز-آذرشهر و امکان انتقال مستقیم ترافیک مسیر کمبرندی جنوبی تبریز به خارج از شهر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین راه اصلی میانه-میاندوآب را دیگر پروژه آماده افتتاح در استان آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: این راه در قالب 5 قطعه به طول 181 کیلومتر از کیلومتر 5 بزرگراه میاندوآب-تبریزآغاز و پس از قطع آزادراه زنجان-تبریز به محورترانزیتی تهران-میانه-تبریز متصل می شود.
صادقی ادامه داد: این محور همچنین موجب اتصال استان های آذربایجان غربی و شرقی به اردبیل و همچنین به آزادراه تبریز-زنجان-تهارن خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح این محور حدفاصل میانه قره آغاج در استان آذربایجان شرقی به طول 84 کیلومتر خبر داد و یاد آور شد: افتتاح این محور به کاهش 65 کیلومتری مسیر میان شهرهای میاندوآب-میانه، صرفه جویی در مصرف سوخت،افزایش سرعت و کاهش زمان سفر،کاهش ترافیک محورهای عبوری قدیم می انجامد.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....