به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مهندس حسن احمدی نوری ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه این آزادراه 285 کیلومتر طول دارد عملیات اجرایی آن در 4 فاز اجرا شد که فاز اول آن به طول 82 کیلومتر حدفاصل زنجان-سرچم در سال 83، فاز دوم آن به طول 161 کیلومتر حدفاصل سرچم-بستان آباد در سال 85 و فاز سوم آن به طول 22 کیلومتر حدفاصل بستان آباد-قزلچه میدان در سال 90 افتتاح شد.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها، آزادراه زنجان-تبریز را اولین آزادراه کوهستانی کشور دانست که در ادامه ی آزادراه تهران-قزوین-زنجان به منظور اتصال تهران به مرز ترکیه از طریق شهر بازرگان احداث شده است.
احمدی نوری قرار گرفتن این پروژه در زمره پروژه های مهر ماندگار را علت تسریع در اجرای آن عنوان کرد و اظهار داشت: این قطعه آزادراه به لحاظ تعداد ابنیه اختصاصی و به دلیل عبور از حاشیه کلان شهر تبریز دارای مشکلات عدیده ای برای استملاک اراضی و رفع موانع شهری نظیر خطوط آب و برق، گاز، نفت و.. بوده و هزینه های مضاعف بوده است.
وی ادامه داد: رفع این مشکلات و احداث این این قطعه و تکمیل محور آزادراهی 6 خطه تهران-قزوین-زنجان-تبریز و اتصال به کنارگذر جنوبی تبریز ضمن رفع مشکل عبور ترافیکی خودروهای سنگین بین شهری، معضل تداخل ترافکی درون شهری و برون شهری در این منطقه را نیز مرتفع نموده است.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....