به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مهندس صادقی ، راه آهن میاندوآب-مهاباد را به عنوان بخشی از راه آهن مراغه-ارومیه جهت اتصال استان آذربایجان غربی به شبکه راه آهن کشور از طریق پایانه ریلی شهرستان مراغه به منظور انتقال سالیانه یک میلیون نفر مسافر برون استانی و ششصد هزار نفر مسافر درون استانی و همچنین نقل و انتقال 4 تا 6 میلیون تن بار کشاورزی و بارهای وارده و صادره از طریق پایانه های مرزی بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه افزود: مسیر این پروژه از کیلومتر 46 راه آهن مراغه-ارومیه و از محل ایستگاه میاندوآب شروع شده و پس از عبور از آبادی های واقع در این مسیر به ایستگاه راه آهن مهاباد ختم می شود.
صادقی ادامه داد: ساختمان ایستگاه راه آهن مهاباد با زیربنای 3 هزارو 462 مترمربع در قطعه 4 محور مراغه-ارومیه و در قسمت شمالی شهرستان مهاباد به فاصله 15 کیلومتری جاده ارومیه-مهاباد قرار داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی احداث مسیر میاندوآب-مهاباد را از نظر حمل و نقل مسافر و جابجایی کالا بسیار حائز اهمیت دانست و گفت : با توجه به نزدیکی این مسیر به مناطق مرزی شمالغرب و سردسیر بودن مناطق شمالی، اتصال مرکز استان آذربایجان غربی به شبکه اصلی راه آهن تاثیر فراوانی به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنیگی و سیاسی خواهد داشت.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....