به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مهندس احمد صادقی ضمن اعلام این خبر اضافه کرد: بهره برداری از پروژه هایی مانند راه آهن گرگان-ابنچه برون، راه آهن میاندوآب-مهاباد، آزادراه تهران-شمال، آزاد راه زنجان-تبریز، بزرگراه سریجان-بندرعباس و ... جز با مشارکت مردم در خرید اوراق مشارکت و تزریق منابع تازه به این پروژه ها امکان پذیر نبود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه توجه ویژه به منابع داخلی کشور جهت اجرای پروژه ها را یکی دیگر از ثمرات مثبت تحریم ها عنوان کرد و افزود: فروش اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی بر اساس قانون بودجه سالهای 90 و 91، فعلاً در پنج مرحله انجام شده که سه مرحله مربوط به سال 90 و دو مرحله هم مربوط به91 است، که این مرحله از فروش اوراق مرحله دوم سال 91 محسوب می شود.
صادقی ادامه داد: بر اساس قانون بودجه سال 90 میزان 12 هزار میلیارد ریال مجوز انتشار اوراق مشارکت برای اجرای پروژه های راه آهن قزوین- رشت و آزادراه اصفهان-شیراز گرفتیم که با استقبال گسترده مردم نزدیک به 100درصد آن به فروش رفت. بر اساس قانون بودجه سال 91 نیز مجموعا میزان 17 هزار میلیارد ریال مجوز انتشار داشتیم که قریب به 90درصد آن به فروش رفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بهره برداری از پروژه های شریانی کشور را در توسعه اقتصادی و خلق حماسه اقتصادی بسیار موثر دانست و گفت: به لحاظ توان فنی و مهندسی داخل کشور، ما به خودکفایی کامل رسیده ایم و مانع اصلی اجرای پروژه ها تامین منابع مالی است که با استفاده از روش هایی چون فروش اوراق مشارکت، فروش سهام کارخانجات دولتی، واگذاری اجرای پروژه ها به صورت EPCF و BOT موفق به جذب سرمایه و اجرای سریع پروژه ها شده ایم.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....