به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح دیروز دهمین کنفرانس تونل ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز به کار کرد .
دکتر عباس آخوندی در این کنفرانس با اشاره به تاریخچه ساخت تونل ها در کشور گفت: تا پیش از سال 1370 و احداث راه آهن مشهد-سرخس، هیچگاه پیمانکاران ایرانی در ساخت تونل ها مشارکتی نداشتند و این مهارت در کشور پس از حداث این راه آهن توسط مهندسان داخلی کسب شد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: خوشبختانه در حال حاضر صنعت حفر تونل با دستیابی به آخرین تکنولوژی های حفاری توسط مهندسان و پیمانکاران ایرانی در پروژه ها اجرا می شود..
وی با تاکید بر اهمیت ساخت تونل ها در کشور گفت: با توجه به شرایط توپوگرافی کشور ایران که درصد زیادی از سطح آن را ناهمواریهای صعبالعبور پوشانده است، نام بردن از صنعت حمل نقل بدون تونل معنی و مفهوم خود را از دست می دهد. آخوندی در بخش دیگری به آمار زیرساخت های حمل و نقل در کشور و میزان تونل ها در آنها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بر اساس آمار منتشر شده وزارت راه در سال 1391، 21634 کیلومتر طول راههای اصلی و حدود 13 هزار کیلومتر طول بزرگراههای کشور است که میزان 392 دستگاه تونل به طول 158 کیلومتر در آنها احداث شده است. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بعضی خطوط راهآهن تعداد تونلها و طول آنها حدود 10 درصد از مسیر را به خود اختصاص داده است که می توان به راه آهن قزوین- رشت که دارای 52 دستگاه تونل به طول 22 کیلومتر است، اشاره کرد و یا از قطعات 2و3 آزادراه تهران-شمال گفت که 70 درصد مسیر آنرا تونل تشکیل میدهد. آخوندی همچنین یادآور شد: البته انتظارات بیش از آنچه است که تاکنون به آن دستیافتهایم. هنوز زمان بندی در اجرای پروژههای تونل مفهوم خود را نیافته و طولانی شدن اجرای این طرحها و پروژهها باعث نگرانی هایی می شود که گاه کارفرما را به انتخاب گزینههای اجرایی پر هزینهتری در مقایسه با تونل وا می دارد تا بتواند در چارچوب تعهدات برنامهای و زمانبندی خود طرح را به اتمام برساند.
وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنانش به لزوم ایجاد بخش جدید در مرکز تحقیقات راه، مسکن و ساختمان اشاره کرد که در آن از تحقیقات در حوزه تونل حمایت شود.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....