22323
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
واریانتی که یک هزار و دویست میلیارد ریال از هزینه‌های آزادراه اصفهان- شیراز می‌کاهد
 

واریانتی که یک هزار و دویست میلیارد ریال از هزینه‌های آزادراه اصفهان- شیراز می‌کاهد

یکشنبه، 21 اردیبهشت 1393 | Article Rating
به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و‌نقل کشور، حسن احمدی نوری، با اشاره به اهمیت آزادراه اصفهان- شیراز گفت: این طرح  به طول 370 کیلومتر در استان های فارس و اصفهان واقع شده است. پروژه‌ای که در حال حاضر تعریف شده 210 کیلومتر است که در دو قسمت و هر قسمت در 3 قطعه در حال انجام است و 160 کیلومتر دیگر آن نیز در دست مطالعه است.
قسمت اول آزادراه در 3 قطعه به طول 105 کیلومتراز فاصله حدد 8 کیلومتری قبل از شهر ایزدخواست آغاز و در سده (تنگ‌براق) به پایان می‌رسد. قسمت دوم این آزادراه با طول 105 کیلومتر نیز در 3 قطعه جداگانه در حال انجام است.
احمدی نوری با اشاره به مطالعه واریانت جدید قطعه 3 از قسمت 1 پروژه آزادراه اصفهان- شیراز گفت: اجرایی شدن این واریانت منجر به حذف یک دستگاه گالری، 10 دستگاه تونل خواهد شد. که در صورت اجرایی شدن یک هزار و دویست میلیارد ریال کاهش در هزینه اجرایی پروژه خواهد داشت.
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با اشاره با محدوده‌های در دست ساخت عنوان کرد:‌ این پروژه با محورهای اصفهان- شیراز، سمیرم، یاسوج، مرودشت تقاطع داشته و در انتها به کمربندی شمال شرقی شیراز(سپیدان) می‌رسد.
محدوده اصفهان تا ایزدخواست در حال مطالعه و محدوده ایزدخواست تا سِده  در 4 ماه گذشته 6 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و محدوده سده تا شیراز نیز دارای 26 درصد پیشرفت فیزیکی است.
احمدی نوری در ادامه با اشاره به مشکلات پروژه و مسایلی که اجرای طرح را با معضلات اساسی روبه‌رو می‌کند افزود: عبور از مناطق جنگلی، نهرها، باغات حاصلخیز کشاورزی، فقر مصالح به خصوص مصالح قرضه برای خاکریز‌ها و مصالح سنگی و همچنین مشکلات در اخذ مجوزهای لازم از مراکز مربوطه، بخشی از مشکلات پیش‌رو در احداث این آزادراه است و بحث آزادسازی محور با توجه به عبور کریدور از اراضی منابع طبیعی، زمین‌های کشاورزی حاصلخیز و باغ‌ها باعث می‌شود که تملک اراضی یکی از زمان‌برترین بخش‌های پروژه باشد.
وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح افزود: با اجرایی شدن این پروژه 134 کیلومتر از طول مسیر کاسته خواهد شد، کاهش زمان سفر برای انواع  وسایل نقلیه، کاهش آلودگی های زیست محیطی، کاهش مصرف سوخت، کاهش چشمگیر شمار کشته‌‌ها و مجروحین و ... از دیگر مزایای اجرا شدن این پروژه خواهد بود.
وی در انتها با اشاره به کمبود اعتبارات مورد نیاز گفت: در صورت تخصیص8 هزارو 500 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز، این پروژه تا پایان شهریور سال 1396 به بهره‌برداری خواهد رسید.
تصاویر
  • واریانتی که یک هزار و دویست میلیارد ریال از هزینه‌های آزادراه اصفهان- شیراز می‌کاهد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46