به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، حسن احمدی نوری با اشاره به بهرهبرداری از این آزارداه گفت: این آزادراه به عنوان بخش مهمی از شبکه شریانی شمال – جنوب کشور در کاهش بار ترافیک و آلودگی شهر اصفهان و انتقال سریعتر بار، کالا و مسافر و صرفه جویی در مصرف سوخت نقش بسزایی ایفا خواهد کرد و با عبور از نقاط مهم و استراتژیکی مانند کارخانه ذوب آهن اصفهان، مجتمع فولاد مبارکه، کارخانه سیمان سپاهان اصفهان، اثر مهمی در کاهش بار ترافیکی استان اصفهان خواهد داشت.
وی با اشاره به دو پل ویژه در طول 14 کیلومتر باقی مانده مسیر که در آینده نزدیک به بهرهبرداری میرسد اظهار داشت: پل راهآهن با دو دهانه 32 متری یکی از مثال زدنیترین ابنیههای خاص این آزادراه است که همزمان با احداث پل، خط آهن از روی آن عبور میکند و بار را به فولاد مبارکه میرساند. این پل در حال حاضر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرحله ساخت عرشه قرار دارد. پل زایندهرود نیز با دهانه 33 متری که از روی رودخانه زایندهرود عبور میکند با 92 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله اجرای تیرهای عرضی قرار دارد.
معاون ساخت وتوسعه آزادراهها افزود: تا کنون 770 میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن حدود 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی در انتها با اشاره به اهمیت ساخت این آزادراه گفت: کاهش 1 ساعتی طول مسیر کریدور ترانزیت شمال- جنوب کشور، کاهش بار ترافیکی شهر اصفهان، کاهش آمار تصادفات در جادههای داخلی و اطراف شهر اصفهان به میزان 38 میلیارد ریال و همچنین کاهش 420 میلیارد ریال هزینه در مصرف سوخت، عمدهترین مزایای بهرهبرداری از این آزادراه است.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....