به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در جلسه شورای معاونان شرکت ضمن اعلام این مطلب افزود: برای امتیاز دهی به مشاوران و پیمانکاران باید مبانی درستی طراحی گردد تا در نهایت ساخت و توسعه پروژه ها توسط شرکت هایی صورت گیرد که به لحاظ علمی و تخصصی و اجرایی در شرایط مناسبی باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با برشمردن ویژگی ها و معیارهای حاکم بر صلاحیت پیمانکاران و مشاوران فعال در زیرساخت های حمل و نقل، برخی از این اصول را تشریح کرد.
در همین راستا وی استفاده از دستاوردهای جدید و فناوری های نوین را یکی از ویژگی های مهم در اجرای پروژه ها دانست وگفت: استفاده از دانش روزآمد جهانی در پروژه های زیرساختی حمل و نقل علاوه بر بالا بردن سرعت، بر کیفیت کار نیز خواهد افزود و موجب توسعه انواع راهها مطابق با معیارهای روز جهانی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه افزود: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی کشور و وجود انواع اقلیم های طبیعی، استفاده از ماشین آلات مدرن و پیشرفته در پیشبرد کار بسیار موثر است که ساخت راهها را در مناطق صعب العبور و سخت ممکن کرده و این امر را سرعت می بخشد.
نورزاد همچنین نوآوری در اجرای پروژه های زیرساختی را یکی از روش های کاستن از هزینه ها دانست و گفت: نوآوری و خلاقیت در ساخت راهها علاوه بر افزایش سرعت و کیفیت، گاه به صرفه جویی های بزرگی منتهی می شود که با توجه به محدودیت منابع مالی بسیار موثر است.
معاون وزیر راه و شهرسازی جوان گرایی و استفاده از نسل جوان مهندسان ایرانی را در پروژه ها، امری موثر در تحقق ویژگی های ذکر شده عنوان کرد و اظهار داشت: مهندسان جوان کشور با تسلط بر دانش روز و آشنایی با تکنولوژی ها و فناوری های نوین، قادر خواهند بود با توجه به حجم بسیار بالای کارهای عمرانی کشور بلاخص در ساخت انواع پروژه های راه های اصلی، بزرگراهها، آزادراهها و راه آهن از نوآوری ها بهره ببرند که این امر علاوه بر افزایش کیفیت به کارآفرینی و جلوگیری از فرار مغزها نیز منجر خواهد شد.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....