به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حملو نقل کشور، دکترخیرالله خادمی ساخت این آزادراه را حلقه مفقوده آزادراههای شمالی کشور، سلفچگان- تهران و قم- تهران و آزادراههای جنوبی استان لرستان، آزادراه خرمآباد- پلزال- اندیمشک و آزادراه اهواز- بندر امام عنوان کرد وافزود: با تکمیل این آزادراه مسیر آزادراهی کشور از تهران تا بندر امامخمینی به عنوان کوتاهترین مسیر ارتباطی مرکز کشور به بنادر جنوب غربی و خلیج فارس مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به کاهش مصرف سوخت با عبور از این مسیر اظهار داشت: با بهرهبرداری از این آزادراه سالانه حدود 2 هزار میلیارد ریال صرفهجویی در مصرف سوخت خواهیم داشت که این رقم سرمایه هزینه شده برای این آزادراه را در طول 6 سال به کشور باز میگرداند.
در راستای همین موضوع دکتر اسحاق جهانگیری نیز با اشاره به اهمیت موضوع صرفهجویی در مصرف سوختی که در این آزادراه اتفاق میافتد عنوان کرد: با توجه به کاهش هزینه مصرف سوخت در این پروژه دولت موظف است عملیات اجرایی آن را در اولویت قرار دهد و از بندهای قانونی لایحه بودجه سال 1393 و محل فروش سهام کارخانجات دولتی نسبت به اتمام هرچه سریعتر این پروژه اهتمام ورزد.
خادمی در ادامه با اشاره با طول 134 کیلومتری این آزادراه عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی قابل قبول در قطعات 3 و 4 این آزادراه بسیار نمایان و چشمگیر است و به منظور اتمام عملیات اجرایی کل مسیر 12 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
عضو هیات مدیره شرکت ساخت وتوسعه کاهش 50 کیلومتر از مسیر و کوتاه شدن زمان سفر را به مدت 1 ساعت نسبت به مسیر قبل، همچنین حذف گردنههای برفگیر و حادثهخیز حدفاصل اراک تا خرمآباد وافزایش ظرفیت ترافیک ایمن در این مسیر را از مزایای ویژه بهرهبرداری از این طرح دانست.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....